söndag 9 oktober 2022

Fuchsior till vinterförvaring



Vilken härlig solig dag 🌞


Passade på att klippa ner fuchsiorna.


Att stå här i solen fingra på fuchsiorna & så doften från höstsilveraxen asså 😍


De är ju så fina i sina virvlande kjolar 💃
Den rosa heter ´Beacon´


´Countess of Aberdeen´


´Countess ofAberdeen´ i ett senare stadie 💖


Även denna är ´Countess of Aberdeen´



´Whiteknights Pearl´


´Die Shone Wilhelmine´


Sådärja varenda blad är borta & jag klipper ner dem.


Blommorna får bada ett par dagar så vackert stileben 💕

KRAM från mig!

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Hur förvarar du dem? Jag har bara en som för tillfället är i växthuset men kanske skall jag försöka övervintra den. Visst är de som små ballerinor.
Ha det gott /Kram Marika

Carina sa...

Så fina fuchsior du har och sista bilden med badande blommor på en vattenspegel med gula inslag runt - magisk!

Och nu inser jag att jag glömt bort mina fuchsior, undrar om de lever? Nåväl jag får gå ut och se vilka som är kvar och som ska flyttas in i verkstaden. Tack för det! :)

Kram, Carina

Gabriel garden sa...

Che bella collezione di fuchsie! La mia fidanzata le ama ma non ho il posto per farle svernare... bellissima l'actaea! Qui con il caldo di questa estate è fiorita pochissimo...

Ti auguro un buon autunno ;)