torsdag 29 september 2022

I år är tomaterna...gröna


Vi har tagit in alla tomater & de flesta är gröna...


Har ingen lust att paniktäcka med fiberduk nån sen kväll 
när det är mörkt & kallt huvaligen 😅


Så ville ´han den ende´komma in i vedboden.
Japp så nu är vedförrådet fyllt inför vintern ✌
Dirren var med såklart 💖


Denna höst förvarar vi dem i snickarboa
 då vi haft vita flygare på plantorna precis hela sommaren.
 Det började redan inne på glasverandan i våras.
Tyckte mig se en & annan på stamdelarna så nä är försiktig!
Ja de vill jag INTE ha in på krukväxterna 😖
I snickerboa är det svalt & inte speciellt ljust.


Sorten ´Mallorquin´ en lagringsbar tomat.
Gav stor skörd 🍅


Här är resten som sagt mest gröna.
 En riktigt skitssäsong med sen mognad & det har många haft 😛
Aja påt igen nästa år ✌

KRAM från mig!

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Vilken stor skörd. Jag fick inte lika mycket tomater som jag brukar, men det räckte till att äta under säsongen. De gröna fick en dam på 92 är ta hand om och lägga in. Givetvis sår jag nytt igen i vår.
Ha det gott /Kram Marika