måndag 28 november 2011

Primadonnan Hally Jolivette är numera en lokalkändis!



Jag skickade in min bild på prydnadskörsbäret
'Hally Jolivette' i full blom till en av stadens lokaltidningar nämligen FOLKET

Det var nog ett par veckor sen skulle jag tro och det hade fallit i glömska.
Som tur var har svärföräldrarna denna tidning
och svärmor tyckte det var nått bekant med bilden.
(hon läser bloggen) 


Och ser man på den hamnade inte bara på webben utan i den 'riktiga'papperstidningen!
Kul tycker jag som aldrig skickat in nån bild förrut.
Har ju haft julrosor och gullvivor i blom samtidigt förra hösten
 men det blev aldrig av att jag skickade in nån bild.


Men jag tyckte nog att 'primadonnan 'förtjänande lite extra uppmärksamhet!


Kan tillägga att jag inte känner till denna quot....
Tryckfelsnisse har varit framme.


Det är is på dammen idag...
Fiskarna simmar sakta omkring ...


Och den numera lokala kändisen tar uppmärksamheten med ro
och blommar villigt vidare.
Och ja det är den 28 :november
 1:a advent har varit 
men 'Hally Jolivette' hon bara fortsätter som om inget hänt!
(och tycker nog att hon fått vad hon förtjänat en stund i rampljuset)

TACK för att du tittade in en stund till mig!
Du får gärna lämna en kommentar det blir jag alltid glad för.
KRAM
från
mig!



11 kommentarer:

Lisa sa...

Hej Helena! Då det närmar sig en ny frö säsong så vill jag passa på att tipsa dig och dina läsare om www.frokungen.se och samtidigt ge dig 5% rabatt på hela sortimentet, ange kod 2012 i kassan, välkommen! // Lisa

AnnCharlotte sa...

Så kul att bli publicerad. Grattis.
Ha det bra :)

trädgårdsdrömmar sa...

Så kul att ha en kändis i trädgården.Det är verkligen upp och ner nu.I går hade vi 13 plusgrader i morse var det 3 grader.Var in till Nyköping och på flera ställen var vattenpölarna frusna.Kram.

Berit sa...

Så kul att den får ha en kändis i rabatten:)
Ha det gott!!

Linda sa...

Gratulerer så masse:) En herlig liten sak å ha i hagen nå, klart den fortjente oppmerksomheten:) Klem

Kia sa...

Vad kul!

Strunt i huset, bara trädgården klara sig i stormen! : )

Jag tror jag titta in hos dig först och såg att du hade en Sigge.

Kram Kia

Fröken Fräken sa...

Med den berömmelsen tänker hon väl sig att blomma hela vintern lång! Är man primadonna så är man liksom.

Lyckans lilla hus sa...

Vad kul med en kändis i trädgården! Och vacker är hon också ;). Kram Marie

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad roligt att få vara med i tidningen!
Grattis till dig och primadonnan.
Kram

Anonym sa...

Grattis till ditt utnämnande, så roligt att få vara lokal kändis....
Kylan den kom och försvann i Skåne och nu är det bara blåsten kvar.

Ha en härlig vecka
Kram Anna
http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

Lisa sa...

Det var hon allt värd, lite mediapådrag ;-)Kanske skulle skicka in mina vivor på bild till lusadräpar´n, som vi kallar lokalblaskan här. Här var också is på dammen, trots plusgrader, underligt ? Du, vad fin Carros ängel blev i din adventsstake ! Kram !
Lisa/Lisas trädgård