lördag 10 september 2011

Fäääärdig!!!


Huset är nu äntligen färdigmålat!!!
Det hade varit klart tidigare med det visade sig att det krävdes många
 strykningar på framsidan.
Sen har det regnat...det blir inte bra när det regnar på nymålad panel....
Och därför har sambon fått målat om inte så kul men nu så!



I år är det första gången jag har kunnat äta mogna tomater
direkt från buskarna.
Annars har de alltid fått eftermogna inne det är inte samma sak.




Nu känner jag att jag kan avslöja att plantorna köptes på ett byggvaruhus...
Det är så många som sår och driver upp egna så har även jag gjort tidigare år.
Men kände inte för det eftersom jag ändå aldrig får dom att mogna.
Så jag fuskade och köpte billiga på ett ställe där jag inte brukar köpa
växter och det funkade ju fasst de inte var på plantskolan.


Den här bilden skickade jag in till ZETAS fototävling.
Vad gör man inte för att få chans att vinna ett presentkort fniss
Dom hörde aldrig av sig för att meddela att jag vunnit det var ju lustigt he he
Men igår på Facebook hade de lagt ut ett album med 12 st.bilder från tävlingen och där var min bild med!
Det vart jag jätteglad för :-)
Nu ikväll ringde Acchleja Catrin som varit på ZETAS idag.
Och vet ni?
Min bild finns inramad och hänger i deras galleri tillsammans med vinnaren!
Gissa om jag känner mig glad för det!
Jag valde en miljöbild med sensommar känsla i för det är såna jag gillar bäst själv att se.

TACK för att du tittade in till mig en sväng!
Lämna gärna en kommentar det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!




20 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Grattis så kul för dej att din bild kom med.Fast nog kunde de väl ha meddelat det på något sätt.Ha en trevlig helg.

Anna Vattenkanna sa...

En sån gullig liten nstuga ni har - eller hus! Jättefint nu när det är nymålat - det ser ut att må så bra... Jag kör också med köpeplantor -tomaterna blir goda(nu när de väl har mognat).

Kram Anna Vattenkanna

Anonym sa...

Grattis, så kul att du blir uppmärksammad för dina fina bilder! Och ni måste målat som tokar, det var ju inte länge sen du skrev att ni skulle börja. :) Fint blev det! Kram Hanna

Puumuli sa...

Grattis till det färdiga målarprojekt och den fina bilden! Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Eva-Lotta sa...

Stort Grattis till din fiiina bild... och huset som är färdigmålat... och tomaterna som man visst kan köpa på ett byggvaruhus!! Kram Lotta :)

Cajsas Faster sa...

Skönt att målandet är klart. Så fint det blev:)
Och grattis till din bild! Så kul med cred!

Hoppas allt är bra med dig! Ha en skön dag! Kram

Nette sa...

Hvor MÅ det være en vidunderlig følelse at være fææærdig med huset. Flot og hyggeligt ser det ud!

Dine tomater er også fine, selvom jeg ikke selv forstår det der med at dyrke tomater, chilli, og hvad ved jeg :-)
Du skal også have et tillykke med nu at være blevet fotokunstner. Hehe.

Jessica och Malte sa...

Härligt med nymålat hus nu slipper ni ju det på några år.
Och grattis till din fina bild!

Kram
Jessica

Linda sa...

Gratulerer med bildet:) Så gøy:) Så fint det er hos deg, nydelig hus og hage:) Og solmodne tomater er kjempegodt, kos deg:) Klem

Lizette sa...

Hej hej.
Vad fräscht och fint huset blir, synd för regnet bara, men man är ju sysselsatt ett tag, hihi!
Att köpa färdiga tomatplanter går lika bra. Jag har oxå odlat upp från frön, men har inte blivit tomater av dem, har fått något angrepp på dem. Känns säkrare att köpa färdiga plantor.

Hoppas du får en fin söndag, kram
L

Unknown sa...

Kul att få ha en bild hos "anrika" Zetas, känner nästan för att åka dit och titta på den.
Det där med tomater ja, det är verkligen ett kapitel för sig. Har också sällan färdiga tomater, men i år så slog det alla rekord. Men man undrar ju över varför man envisas med att fortsätta med dem när man vet att man inte riktigt har de rätta förutsättningarna. Men det är väl så att man fått för sig att man inte är någon "riktig" trädgårdsmänniska om det inte finns minst en tomatplanta i trädgården :)
Och i år så blev, både du och jag riktigt odlare ;)
Ha det bra!
Camilla

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Oj, så roligt att din bild blev en av de utvalda!!! JAg ska ta en sväng dit snart och kika på alla fina bidrag.
varmkram H.

Katarinas trädgård sa...

Grattis till nymålat hus, fina tomater och den fina bilden! Wow, tänk att din bild var utställd tillsammans med vinnarbilden! Och på Zetas! Ja, men den är jättefin, så det är inte konstigt!
Kram
Katarina

Tant Otteskrufv sa...

Kul med bilden! Jag är inte alls förvånad för du tar så fina bilder. Och njut nu ordentligt av ett nymålat hus!

Roser og Patina sa...

Åååh Helena, huset ble helt utrolig nyydelig! Så koselig dere har det:)) Gratulerer med ditt bilde, så gøy! tomatene ser kjempegode ut. nam! Ha en fin kveld. Klem Ellen.

Kia sa...

Vad fint huset blev med ny färg. Duktig han är!
Kul att ditt foto sitter inramad. Då låg du rätt bra till att vinna. : )

Kram Kia

Louise sa...

Vad fint det blev och vad häftigt med bilden!

kram louise

Tina sa...

Härligt att ni är färdiga, regnet kan ju ställa till det annars...
Håller tummarna för din bild, spännande!

kram

Helens trädgård sa...

Men så kul!
Grattis!
Man behöver inte alltid vinna för att få en fin vinstlott i alla fall :=)

Anonym sa...

After lookiong over a ffew of the blog articles oon your blog,
I truly like your way of wditing a blog. I saved as a favorite
it to my bookmark website list and wilpl be checking back soon. Takke a lopok at my wweb site too and let mme know your opinion.

Here iss my weeb page; crash diets; ,