tisdag 25 oktober 2022

Tack för i år kära dahlior



Helgen iaf. Söndagen bjöd på sol hos oss.


Vi passade på att tömma ur alla zinkbaljor som vi haft tomater i 
Här har vi ju byggt upp en jordnivå sen tidigare jorduttömningar
 förförra hösten & forsätter nu.
 
Bra att ha någonstans att tömma varje år 
& nya möjligheter för plantering öppnas upp. 
Här verkar just inget trivas så vi lägger på kompostjord i år oxå.
Prövar mig fram med växter här får se vad det landar i ...


Jag klippte ner dahliorna & ´han den ende´ hjälpte till att gräva upp dem.
De fick sen ligga på tork i höstsolen.


Många dahlior är det 😍
 Eftermiddagen ja då började det ura 
ni vet sådär att man inte ser att det regnar men det känns.
Så jag flyttade dem under tak för jag brukar låta dem 
torka upp nått dygn innan de tas in.

 Så dagen efter bar jag in dem i snickarboden.
Svalt & mörkt, de kommer stå under bordet sen. 


Har redan lagt en dahlia beställning inför våren 😍

KRAM från mig!

Inga kommentarer: