lördag 10 december 2011

Jorråsåatte då var jag med i tidningen....igen!

Jag satt i bilen en kväll.
  På väg till den årliga julpyssel kvällen med de rara Acchlejorna!
Då mobilen ringer.

Det var från lokaltidningens helgbilaga Evelina .
Ville jag vara med i en julspecial och visa mitt favorit julpynt?
Undrade de.
Något som jag ej kan fira jul utan.

För en tid sedan var jag med och visade min/vår trädgård.
Det var ju roligt tyckte jag.

Så jag sa:ja jo jag det kan jag vara.
Det kan ju vara kul...


Jag visste direkt vad jag skulle ta med mig!
Mormors ljusstake som jag är så rädd om.

Jag fick berätta innan 
vad jag skulle ha för kläder på mig(för bakrundens skull)
och vad jag skulle ta med mig för julpynt.


Hm...inte helt lätt att se naturlig ut på bild ....



Dagen till ära har jag mormors ring på mig som jag fått av mamma.
Eller fått och fått ...
Helt ärligt har jag tjatat till mig den.
Jag minns en julafton då hör och häpna Tomten hade mormors ring på sig...
Det var ju väldigt lustigt :-)
och läskigt!!!

Mormor betyder mycke för mig.
Tyvärr gick hon bort då jag var 12 år. ungefär.
Jag tror att mitt intresse för trädgård kommer ifrån henne.
Hon bodde i ett soldat torp mitt ute på en åker.

Hela trädgården var omsluten av fruktträd.
Där fanns grusgångar med frösådda violer

Rabatter längs gångarna med pingstliljor,pioner och prästkragar.
Gröna trädgårdsmöbler,hammock och 2 hallon land.

Jag älskar hallon !!!

Om sommaren badade jag i en balja ute i trädgården på kvällen.
Mormor kokade vattnet på vedspisen!
Åh vad jag saknar min mormor....
Jag tänker på  henne ofta!
Jag tror hon är glad i sin himmel när hon ser mig i trädgården :-)

TACK för att du tittade in till mig idag!
Lämna gärna en hälsning.
KRAM
från
mig!

ps.Missa inte min utlottning längst upp till höger i bloggen!

12 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Fin liten ljusstake du har som måste pynt.Tror inte jag har något som jag inte klarar julen utan.Trevlig tredje advent.

Cajsas Faster sa...

Du ser väl snygg ut! Mormor är nog stolt över dig:)

Snart får du skriva autografer;) En bloggtjej, Fyra årstider, efterlyser trädgårdar att göra reportage om. Tänkte förstås direkt på dig! Kolla hennes blogg! Kram och trevlig helg. Hälsa mannen

Frøken Solhat sa...

Skønne minder at have Helena........kan godt forstå du værner om den søde lille julestage.......ting med affektionsværdi er de smukkeste ;0)

Du selv er også smuk :0)


Knus Dorthe

Tina sa...

Så fint du beskriver mormor, jag kände igen min tomte på lukten när jag var tre..pappas after shave.
Du har ju blivit en riktig linslus, en söt sådan!

kram

Lena/isklockan sa...

Kul !!!! Härligt att ha kvar minnessaker som betyder så mycket. Vad fint du skriver om din mormor ....låter helt underbart med grusgångar , bad i balja på kvällen :-))

Kram

Lyckans lilla hus sa...

Åh, nu svämmar mina ögon över...Det du beskriver är den känslan, och de minnen jag har av min älskade farmor! Tror att jag har fått min trädgårdskärlek av henne med barndomen :). Berörde det lite i mitt inlägg "solur & gamla trädgårdar" i oktober. *nostalgisk suck*
Ha en härlig 3:e advent! Kram Marie

Kia sa...

Jag tror nog att någon har blivit en linslus!! : )
Undra hur det kommer sig att tomten hade din mormors ring, verkar skumt tycker jag! Sen tror jag nog att hon har koll på din trädgård och ser hur du håller på med att flytta blommor hit och dit. Härliga minnen du har från när du var liten!

Ha en toppen helg Helena.
Kram Kia

Anonym sa...

Så fint du skriver om din mormor och vilken fin gest att du har hennes ring på dig på fotot. En sån liten gullig ljusstake, har jag nog aldrig sett, men söt var den.

Ha det bra!
Åsa

Fröken Fräken sa...

Tjena kändisen! Hoppas att du har hunnit prova att måla om spegeln bland alla coctailparties som du väl också blir inbjuden till efter att ha synts lite överallt? ;-D
Min mormor betydde också väldigt mycket för mig, det är nog säkert henne som jag fått mitt pyssel från!

Anonym sa...

Du är ju en riktigt kändis! Så söt den är din ljusstake, så roligt att ha en sån minnessak!
Ha det bra!
Kram
Katarina i Katarinas trädgård (jag kommer inte riktigt överens med den nya datorn...)

Lotta sa...

Såå fint du skriver om din mormor, jag har bara ett litet minne av min mormor men det är ochså fint, tyvärr gick hon bort när jag bara var 4 år gammal. Däremot är jag väldigt glad åt att mina barn har många och fina minnen av sin mormor.
Du undrade över fyllningen i saffransbullarna och här kommer receptet.(beräknat till en deg på ½ liter mjölk)
150 gr smör
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
finrivet skal av 3 apelsiner.
Ha en skön 3:e adventssöndag!
/Lotta

Karla sa...

Det var fint att läsa om din mormor! Jag hade ingen ...hon var borta länge innan jag föddes...Men min farmor lärde jag känna fram till jag var i din ålder och det känns på samma sätt som dina minnen ...att hon blir glad för mina intresse ...som påminner mycket om just henne. Lustigt,va?
Hälsningar,Karla