fredag 4 december 2020

Pappersstjärnor


Nu är de fina pappersstjärnorna uppe.
Det är min äldsta brorsdotter som gjort dem till mig.


Jag tycker det blir supermysigt 💫
Sen jag för många år sedan såg att min trädgårdsguru Hannu Sarenström 
hade stjärnor i taket i sitt mysiga kök så har jag oxå velat ha 😍
Min svägerska hon gjorde egna men jag hm eh nej det ligger inte för mig sånt pyssel...


Då är det tur man har en brorsdotter som kan 
för mitt tålamod räcker då INTE till för sånt pyssel 😅

Jag kan inte ens veckla ut en sån där adventsstjärna i papp med belysning till fönstret
 utan att få ett mindre bryt... blir såå irriterad på såna där sköra saker 😂
Skulle fixa upp 3 stycken på jobbet häromdagen när vi julpynta asså...
hörde liksom hur den första sprack...
 Jag blir galen tur det finns kollegor med tålamod dårrå 😂


I år vart det en liten en i köket.
Tycker jag känner av gran lite det sticker i huden men det verkar gå bra med en. 


Och i helgen är det dags att tända andra ljuset.
Vi eldar bara på adventsljusstaken på söndagar hur gör ni?

KRAM från mig!

4 kommentarer:

Carina sa...

Jo sen ett par år tillbaka så eldar jag alla 4 hela tiden och byter ljus istället. Oortodoxt jag vet men jag mår bra :)

Det var läckert med stjärnorna i taket - enkelt och vackert! Det är ju tur vi är olika och olika bra på olika saker ;)

Kram, Carina

Maribel sa...

Hej Helena!
Det ser riktigt mysigt ut, med alla stjärnorna. Jag brukar vara ganska händig, men de stora pappersstjärnorna kan nog få vem som helst att bli galen. Har inte tänt det första ljuset ännu, men brukar ta ett ljus i taget.
Ha en fin andra Advent /Marika

Villrose sa...

Så fine de er, blir nesten magisk stemning! Og så heldig du er, som har en fingernem slektning. Kjenner meg igjen med manglende tålmodighet (og evne)til småpusling :)
Adventslysene tennes kun på søndagene, ja. Etter 4. søndagen, får lysene brenne utover juledagene til det første har brent ned.

HWIT BLOGG sa...

Härligt med alla de där vita stjärnorna! Det är kul att pyssla men jag tar mig aldrig den tiden...tyvärr.
2:advent och andra ljuset ska tändas...här tänder vi adventsljusstaken bara på söndag. Lite tradition du vet!
Ha en fin söndag och ta hand om dig.
Kram Titti