onsdag 2 december 2020

Grönt glas, rostigt & brunt förfall i bodegan.



Ljuset ja just det inte idag inte nej det lös med sin frånvaro typ ja ni fattar 😅
 
Reflekterade över en grej idag...
När jag var ute & gick träffade jag på en man som jag inte känner alls egentligen
 men vi vet vilka vi är sen gammalt.
Han var ofta kund förr på konditoriet jag jobbar på.

Förut pratade man alltid väder med folk man mötte nu ja nu pratar man virus...
Det är ju inte så konstigt iof.
Men var har väderpratet tagit vägen 😆
Kommer vi någonsin prata om sol, vind, regn & snö igen?
Så typiskt svenskt eller? 
Hur som helst kommer ämnet dyka upp igen tro???
Ja jag vet inte .... inte nästa år iaf. 
Kanske i framtiden.


I bodegan är det grönt glas som gäller.
Jag tycker om när saker kan stå kvar under vintern.
Tycker mycket om att gå omkring & drömma om det som varit & plantera för nästa vår.
Gillar när min stil syns året om 😍

Blomstermorot Daucus carota "Dara"

Växter får stå kvar i krukor, urnor mm blir så snyggt med frosten.
Om vinter gläds jag väldigt mycket åt det lilla.


Det är precis lika snyggt med dessa bruna fröställningar som rostigt pynt!


Mina fina rostiga granar som så många frågar vart jag köpt?
De finns inte längre i sortimentet de inhandlades via webben för ett par år sedan.
De är så fiffiga.
Består av 2 delar som man trär i varandra.
Bra när de sen ska förvaras sedan när vintern är över.

KRAM från mig!


 

Inga kommentarer: