söndag 29 november 2020

Nyanser av brunt


Nyanser av brunt & lite snö på det inte så tokigt faktist.

Malus ´Stenström´, lärkträd & try i kruka.

Så skönt med lite pudersnö det piggar upp det bruna förfallet.
Känns som om ögonen ändå reagerar & jag känner mig lite piggare.

Denna höst testar jag D- vitaminer får se om jag märker nån effekt. 
Saknar solen som så många gör 
& därför är jag snabb med att vända ansiktet mot solen när jag kan.
Promenerar varje dag när jag är ledig för att vara ute i ljuset.
Lite sol som det var idag är ju bara så underbart 👌


Förra årets lärkkottar sitter kvar detta år vart det inga.


Här i den öppna delen av bodegan kan man slå sig ner i lä 
i solen & njuta en stund ändå. 
Det gäller bara att vara snabb
 för solen den är nästan aldrig framme mer än en kortare stund.
Nu har jag släppt taget om denna trädgårdssäsong känner jag.

Men om jag känner mig själv rätt så sår jag alldeles säkert lite mer frön snart igen...

KRAM från mig!

 

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja det där bruna i pudersnö var vackert! Jag testar också D-vitamin just nu...vi får se om att hjälper!
Kram och ha en glad advent nu!
Titti