fredag 27 november 2020

Glädjeverandan


Efter morgonens långpromenad kring Stora Sundby Slott som ligger vid Hjälmaren.
Så är vi åter hemma igen.
Lite lunch & så ska adventsstakarna fram.
Det är ju snart gjort alla funkar vilket är trevligt 😉


Så blev det en stund inne på glasverandan.
Vattning & lite rensning av fula blad.
Väldigt rogivande underbart idag med solen den gör sitt till 😍


Cameliorna är fulla med knoppar i år!
Tror den nya sommarplaceringen gjort susen.
Denna säsong stod de inte alls i sol utan ljus skugga.
Bladen ser fräschare ut & som sagt knoppar i massor 😍


Det så roligt att ha cameliorna att vänta på men det dröjer länge än innan de slår ut.
Men vintern är lång så..


I år har jag åter igen aurikler inne.
De är alla som jag frösådde som får vara på glasverandan.
Resten är nergrävda ute.
De är 35 stycken inne & hur många som är ute ska jag låta vara osagt 
det är bäst så 😝  (eller hur Bettina som är en trädgårdsvän som är väääldigt nyfiken på antalet) 
Men jag kan säga att det säkert är lika många ....minst 😎

KRAM från mig!

4 kommentarer:

Carina sa...

Mmm... en kompis frågade/kommenterade i somras med ett litet leende - för det går inte att köpa bara en eller hur?!?! Ett kort och koncist nej på det! Avundsjuk på din veranda :) Mina kamelior står kvar ute men under tak för den tillfälliga kylans skull.

KRam, Carina

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig veranda du har! Ja det är just det där med samlande av blommor...man kan aldrig ha för många :)
KRAM och glad advent från Titti

Ätliga trädgården sa...

Alltså din veranda är ju guld värd eller borde den kanske kallas meditationsrum...Vackert med alla plantorna och solen som hittar in. Faktiskt även lite sol här idag. Det är man inte bortskämd med vid den här årstiden.
Jag har teplantor som är nära släkt med kamelior och dem har jag alltid i skugga. Testar att ha en av dem utomhus i år och den har också hårda knoppar nu. Kul att testa.
Allt gott
/Anette

Lena i Wales sa...

Fantastisk veranda med så många växter!
Trevlig advent!