söndag 7 juni 2020

Allium, allium, allium


Jag har massor av allium i min ´sillsallad´plantering.
Det är där alla tulpaner växer men som nu blommat över
Efter dem kommer allium i massor 💜


Vad läckra de är asså 😍
Ignorerar de fula bladen nertill...
 Efter en kort tid har de ändå vissnat ner.
Och jag bara toknjuter av de svävande bollarna 🎈🎈🎈
I år är de högre än de brukar vara tycker jag & kanske mindre i storlek?


Nu testar jag att ha dem till snittblomma.
Det kan jag gott unna mig så många som de blivit.
Ska bli intressant & se hur länge de står sig?
De är på 5 :e dagen nu!


En av fördelarna med att ha dem i vas är att jag kan 
studera dem närmre ja de är verkligen fina 😍
Här på Instagram kan du se en film från min alliumplantering -> KLICKA HÄR <-

KRAM från mig!

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Allium är ju helt ljuvliga...små lila svävande bollar :)
Jag måste verkligen plantera fler...
Kram från Titti

Carina sa...

Hihi, då gör du precis som jag :)
Jag har ju (tyvärr) flyttat från mitt ljuvliga lilla paradis och nu flyttat in till ett litet samhälle pga herr´n i huset inte orkade med allt själv när jag är borta hela veckorna på jobb. Hur som helst, på mitt nya ställe (har även kvar instagram-kontot lillahusetvidbjärsjöån, om du vill se) där har jag massor med allium och då har jag gjort ett antal buketter med allium, bergklint, vallmo och någon liten kvist från en vit buske. Blev riktigt mysigt, och det är skönt för det luktar inte som när man tar in gräslöksblommorna, hahaha.

Ha det gott!

Kram Carina

Lena i Wales sa...

Så fantastiska allium, älskar dem!
Och så underbara färger!
Ha det bra!