lördag 30 maj 2020

Aurikelteater


Ja jag bara älskar min aurikler 😍
Hur många gånger kan man gå förbi aurikelteatern varje dag?
Svaret är många många gånger.


De är ju ljuvliga 😍
Auricula ´Walton`


Auricula ´Cafe au Lait´


Auricula ´Sirius´


Jag kan helt förlora mig i dem.


Auricula ´Mrs Hearn`


De doftar dessutom alldeles ljuvligt gott.


Ungefär som gullvivor. 


Auricula ´Bradford City´


Här är en som pudrat ´näsan´


Men asså 😍


Många namnlösa då jag fått en del genom åren & frösått själv.


Kul med namn men nu är det som det är...


Suck så rar en.


En till ´Bradford City´


Kan inte se mig mätt 😍


Många aurikler är det & jag har ungefär 30 st. frösådder 😅
Så jag har börjat smida en plan på en till teater ska bara få med
 ´han den ende´ så får vi se vad det blir 😃

KRAM från mig!

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Så ljuvligt! Vilken härlig samling du har...den är ju nästan som på Chelsea Flower show ju!
Kram från Titti

Lena i Wales sa...

Så fint! Härlig samling och små skönheter.
Ha det bra!

Anonym sa...

Underbart ! Man kan verkligen inte få nog... köpte mina första 4 plantor av Ray 2015, har tre kvar och förra året fick jag tag i 25 st olika från en tjej i Danmark som skulle sluta sälja. Så i år har jag också "kalas", sitta och fika ihop med dem och bara njuta...
Var på Chelsea Flowershow 2007, men då hade jag inte upptäckt dem... vill och hoppas komma tillbaka dit nästa år, gärna på söndagen och bevaka när de säljer mot slutet... ha ha drömma kan man väl få...

/ Hälsningar från Vendela i Kimstad