tisdag 14 april 2020

Just nu läser jag ´Odla för insekter´av Liselotte Roll


Jag läser nu en bok som heter Odla för insekter av Liselotte Roll. 
Det är en inspirerande väldigt fin bok om de så viktiga insekterna.
 Vi har dem runt omkring oss i naturen & i våra trädgårdar.
Boken är uppdelad i 3 delar.

🐝 Del 1 handlar om insekterna. 
Vilka blommor tycker de om & vilka är deras fiender.


🌻 Del 2 Odla för insekter 
Växtval om man vill behålla dem i trädgården & locka till sig nya.
Vad kan man göra för insekterna i sin trädgård.


🏡 Del 3 Miljöer & bon. 
Om hur de trivs att bo, hur bygger man miljöer de trivs i.

Boken innehåller avslutningsvis en Trädgårdskalender

Den handlar om vad som händer, vad man kan göra varje månad.
När börjar insekterna vakna efter vintervilan & vad behöver de då.


Jag vill nu lotta ut denna fina & praktiska bok 📗
Vill du vara med så skriv i en kommentar nedan varför just DU vill vinna den.
Vinnaren presenteras Lördagen den 18 April på morgonen.
Även på min ->Instagram kommer jag lägga ut om utlottningen.

Lycka till 🐞

1 kommentar:

Anni sa...

Hoppas att morgonen inte varit ännu ;-)
Jag vill så gärna vinna boken för jag sitter här och sörjer min pappas bin längst ner på Gotland. Han får inte åka dit för att ta hand om dem i denna virustid och jag lider så med honom. Att vi pratat om att ta hem dem hit till mig hjälper ju inte nu. Alltså vill jag fortsätta att ta hand om alla mina egna insekter i min trädgård och kanske få hit bikupor så småningom.