fredag 17 april 2020

Månadssmultron som underplantering i kruka




Idag har jag delat månadssmultron för att ha som underplantering 
till ett par spontanköp vi gjorde förra helgen.
#manångrarintedetmanköper 😆

Jag har 2 baljor med månadssmultron.
Jag grävde upp en planta.
Delade den mitt i tu med en vass kniv.
Satte tillbaka halvan & delade den andra i hela 12 st. plantor!


Alltså det är ju jättebra att kunna göra så! 
Inte bara köpa & köpa hela tiden. 


Här under det spontanköpta krusbäret på stam vid namn ´Hinnonmäki´grön blir det så småningom massor av smultron att stoppa i munnen 😍


Äpplet ´Redlove Era ´som är ympat på en låg stam. 
Den ska inte bli högre än 1,5 - 2 meter högt.
 Så jag hoppas det ska funka i denna rejäla zinktunna. 
´Redlove Era ´ har rött fruktkött
 Den innehåller 30 - 40 % högre halt av antioxidanter än andra äpplen.
Blommorna är rödaktiga & bladen mörka. 
Det ska bli spännande i höst att ta en tugga av det 🍎

KRAM från mig!

Glöm inte bort min utlottning där vinnaren dras imorgon! 






2 kommentarer:

Anni sa...

Det är lite så jag också gör nu, flyttar och delar och omplanterar det som redan finns men som jag annars inte anser mig ha tid att bry mig om. Gratis är gott!

HWIT BLOGG sa...

Äsch nu missade jag den utlottningen! Nåja, fint trädgårdstips, gratis också :)
Alltid lika inspirerande att kika in till dig...
Vårkram från Titti