söndag 12 april 2020

#handlalokalt



I dessa tider gäller inte mitt motto #jagskaingetha 😅
Häromdagen skulle jag handla blommor åt ´den ömma modern´
 som ej kan åka & handla då hon är i riskgruppen. 
Hon ville gärna ha lite vårblommor till sin balkonglåda.
Självklart fixar vi det jag &´han den ende´. 
Vi åkte till Sundbyholm för att gå en långpromenad med Dirren.


På väg hem stannade vi på -> Granerfeldts.
Jag vill stötta de lokala odlarna särskilt nu!
De har bra priser & väldigt fina kvalité på sina växter.


Det finns det mesta & nog slank det med lite hem oxå
 även det inte var sådär direkt planerat😅


Spontan köpte ramslök oups 


3 st. Stensöta hade bestämt för mig att jag tänkt ha såna i dessa flätade metallkorgar.
Väl hemma när jag höll på & planterade dem ja då kom jag på 
att det INTE alls var såna jag skulle ha...


 utan Hjorttunga herregud alltså som det kan gå ha ha aja får se hur jag gör sen...


Så köpte jag ett par palettblad för de var så himla snygga 😍


Wow vilken färg!
Här ska tas sticklingar.
Pulsatilla vulgaris
Så 6 st. backsippor som jag satte under glaskörsbäret 
i mitt ´stumpery´det var snudd på planerat nästan iaf. fniss 
Tänkte att det blir himla fint i kvällssolen eller hur? 

#handlalokalt

KRAM från mig!

Inga kommentarer: