onsdag 15 januari 2020

När ett åhh förbyts i ett ahrgg....


Murbinka  Erigeron karvinskianus 


Idag har jag tillbringat tid inne på glasverandan.
Vattnat, plockat lite torra blad drömt om frösådder & sticklingar.
Murbinkan blommar fortfarande & jag bara tokgillar den!


Jag bara åhhh men så ser jag alla bladlöss jag bara arghhhh 😳
Jaha så var det dags att börja klämma dårrå ...


Julrosen jag fick av svärmor blommar så fint.
Den trivs bra i +10 grader.


Och cameliorna är det massor av i knopp mycket att glädjas åt därinne framöver 😍


Idag är det tulpanens dag! 
Jag fick minsann ett par buketter av ´han den ende´ det ni!
Näää skoja jag bad om att få en bukett men jag fick 2 😅

KRAM från mig!

4 kommentarer:

Ätliga trädgården sa...

Är det nåt jag skulle vilja ha så är det verkligen en veranda! Murbinkan så söt.
Kram
/Anette
Tidigare Rost och rädisor

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Det är väldigt bra med en partner som lyssnar och sen överträffar... Då tänker jag att jag är viktig. Har haft den diskussionen med en kompis som vill ha blommor men inte säger det får då kommer ju han... ..ock sa jag - vad är problemet med det? Eller tror du han är tankeläsare??!

Kram, Carina

Carina sa...

Arrgghgg... hittar inte hur jag kommenterar på sista inlägget. Och det stör mig för det står säkert där rätt framför ögonen... Men du kan kanske flytta kommentaren.

Nåväl - jag hade hoppats ha kvar palettbladen från förra sommaren men missade en frostnatt och sen var det efteråt. Men mina amaryllisar har jag samlat ihop under en specialbelysning och jösses vilken grön färg bladen fått - som en clivia. Nu gödselvattnar jag och tänker att det blir fina stänglar sen..

Kram, Carina

Veronica sa...

Jag tog sticklingar från säkert 20 palettblad i höstas och typ 5 har klarat sig!
Nu blir de omhuldade som prinsessor och fasiken om de inte klara sig!!

Men för säkerhets skull har jag oxå beställt frön och håller tummarna!

Kram