tisdag 14 januari 2020

Tjuvstarta våren lite med funna lökar & knölar.


Förra året tog jag in nunneörtknölar som under vintern frusit upp.
Alltså de hamnar ovan jord ibland.
Istället för att gräva ner dem som jag brukar så tog jag in dem. 
Planterade i kruka & ställde ljust & svalt inne på glasverandan.
Och se så fina de blev när de kom upp!
Så skira & vackra inte samma färg riktigt de brukar vara helt ljusrosa.
Med det gjorde då ingenting alls 😍

De bruna är nunneört.
Igår gick jag ett varv som vanligt & leta vårtecken.
Julrosorna har precis fått knoppar de är fortfarande i sin linda långt ner vid jordytan.
Det var det enda jag hittade så jag började söka efter nunneörtsknölar.
Jag hitta ett gäng & ett par lökar som jag planterade i kruka inne på glasverandan.
Får se vad det blir kanske nån pärlhyacint jag vet inte det visar sig.

Corydalis solida stor Nunneört
Se så fin nunneörten vart förra året asså WOW 😍
KRAM från mig!


1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Åhh tänk vilken härlig tid vi har framför oss nu! I helgen ska jag så chili :)
Varm kram från Titti