fredag 17 januari 2020

Sticklingar & tips på hur man gör med amaryllisen efter jul!




Nu har det kommit rötter på palettbladen jag satte i vatten för ett par veckor sedan.
Börjar ju bli lite dåligt med växter här hemma i fönstren 
särskilt efter julens hyacinter & amaryllis.

Så här gör jag med mina --> amaryllis efter jul för att få dem att blomma om!


Så nu har jag några fräscha plantor på gång 🌱


Mina Australe pelargoner kommer ge många nya plantor 
de ser väldigt fina ut efter vintervilan.
Fram i mitten av Februari kommer jag ta sticklingar av dem.


Förra året fick jag en frösådd Jakkaranda planta av en vän.
Den har gillat vistelsen på den svala glasverandan.
I sommar åker den ut i växthuset igen.
Den kommer blomma med blå blommor nästa vecka!
Ja skrev hon till mig häromdagen när jag undrade 
när den kommer blomma för allra första gången ha ha 
Ja jag får väl ha tålamod dårrå 😛

KRAM från mig!

Inga kommentarer: