lördag 29 december 2018

Årskrönika del.2

Årskrönika del. 2 sista delen.

Vi är nu framme i Juli månad.
Våren & försommaren har bjudit på många trädgårdsvisningar det är jättetrevligt!


 Jag har nu semester.
Inget speciellt inplanerat.
Tar dagen som den kommer.
Det är den varmaste sommaren på 100 år eller nått... 


Det är rekordår för bland annat bigarråer!
Vi delar med oss till alla som vill ha.
Grannar, vänner & familj.
Det är stora skator i trädet denna sommar ha ha 
På denna bild är det brorsbarnen som kom & plockade litervis många gånga gånger.
🍒🍒🍒


Juli är månaden då jag gör ett vindspel av tunna sidenband till mitt Cracy Corner vid växthuset.
Där vill jag ha färger 💜💛💚 


Augusti & jag & ´han den ende´ åker på roadtripp med
 LOT  Ladies On Tour och B&B Bär & Betala 😛
Vi slänger på oss vårt signum solhatt på & hyr en minibuss & så drar vi till Dalarna.


Vilka härliga dagar det var vi började med Hildasholm som jag länge velat besöka. 
Om du vill se alla ställen vi besökte under dessa 3 dagar så klicka in via länkarna 
 --> Del.1
--> Del.2
--> Del.3
Det är jättemånga som följt vår resa & tom. åkt i våra fotspår.
 Kul att kunna inspirera så! 


När man är på tur gäller det att ha en stor bil eller buss så man kan shoppa oxå 😎


Väl hemma igen fortsätter det varma vädret & vi vattnar & vattnar...


I september åker jag på dagsutflykt till Enköpingsparker & Ulriksdal med vänner.
En härlig dag att tänka tillbaka på 💕
Här ligger vi på dagbädden på Ulriksdal & bara är...


Bilder från vår trädgård är med i Allers Trädgård.
Det handlar om gångar i trädgården.


´Han den ende´ 'är tomatansvarig & är rätt nöjd med årets odling.
 Det är rekord år även för tomater 2018
 🍅🍅🍅


September når sitt slut tomater,paprika & chili plockas av & läggs in på glasverandan.
Vi hänger grenar med tomater på gardinstänger
 & tar sticklingar av de tomater vi gillat mest.


Oktober har anlänt. Det är lugnare i trädgården nu. Känner mig rätt klar.
Så det passar fint att åka till Floristutbildarna i Västerås på ínfluencer träff.
Jag tar med mig min vän Catrin.
Vi får göra ett arrangemang i kruka & binda en krans.
Hem åker vi sedan & med varsin goodiebag & känslan i mig är...
Jag kan visst kan mer än jag tror woho 😜👌


Oktober är fin i år.
Dirren är med mig i trädgården när jag sveper in krukor
med ´vinterrock´inför vintern.
Bubbelplast & säckväv är bra till det!
Och höstlöv 🍁🍂🍁


Det är vackert i Oktober de dagar solen skiner.


I November har vi den årliga pysselträffen med Acchlejorna.
Jag binder en krans för att jag faktist kan det nu 
när jag varit hos Floristutbildarna 🌲
Min första julkrans någonsin! 


Det är fint i trädgården med nytt grus i gångarna 👍

Jag åker på dagsutflykt med ett gäng rara damer.
Roadtripp med likasinnade är bäst 😇
Vi åker till bla. till Dannys Home.
Där fanns det grejer! 
 Jag kommer hem med en superstor gjutjärnsurna ha ha 
Mitt motto #jagskaingetha gäller INTE urnan så det så fniss 😍


November bjuder på ett härligt ljus 😍


En kall helt underbart vacker morgon!


Och så är det milt igen men vackert det med 💖


Tomasticklingarna frodas tillsammans med rosor, camelia, pelargoner mm



Och fan trot men det var snö, kallt & sol på Julafton 😍
Så det är bara några dagar på December kvar.
 Men nu slutar min årskrönika här med en snöig bild ⛄⛄⛄
TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

4 kommentarer:

Carina sa...

Härlig sammanfattning av trädgårds- och upplevelseåret som gått. Fint att se trädgården avlövad - nu fick jag en bättre känsla för helheten. Grönt är skönt med ibland också förvirrande ;)

Gott Nytt 2019!

Carina

HWIT BLOGG sa...

Härlig sammanfattning av ett lika härligt år...
Önskar dig nu ett GOTT nytt år!
Kram från ett soligt Öland och Titti

Rost och rädisor sa...

Fin krönika och novemberbilden med dirr och dimma makalöst vacker. Det som slår mig är att jag faktiskt behöver vintermörkret för att lugna ner mig lite, lika mycket som jag älskar grönskan som varje år känns lika mirakulös.
Kram
/Anette

Villrose sa...

Trivelig og fargerik beretning fra et superår :)
Godt nytt år!