tisdag 1 januari 2019

Impecta ännu en fröbeställning.

Foto Impecta 
När Impecta katalogen kommer då är det en högtidsstund!
Jag sliter upp plasten & börjar bläddra.
Det är nått visst med en ´fysisk´katalog där man kan ringa in & kryssa & ha sig 😀


Dirren är måttligt intresserad fniss


Första omgången fröer har jag redan beställt!
Det vart tomater, gurka, zinnia & solrosor. 
🌸🌺🌸


Den sötaste tomaten Sungold ska vi testa i år det är första gången.
Att vi har sticklingar av favorit tomaterna inne på glasverandan hindrar inte att jag ändå beställer fler tomatfrön.

Foto Impecta

Nu har jag dessutom hittat en till sort jag vill ha.... ´Indigo Rose´
Man kan beställa flera gånger ´det är sen gammalt´ ha ha 
🍅🍅🍅


 Ett par solrosor vart det som sagt som jag ska ha i kruka vid växthuset.
Mitt ´Crazy Corner`.
Foto Impecta
Meen nu har jag sett ytterligare en sort jag bara måste ha nämligen 
Ms. Mars 🌻🌻🌻
Oj oj vart ska detta sluta?

Foto Impecta Luktärt `Erewhon´

De har massor av nyheter i år hos Impecta & jag hittar även en del gamla favoriter.
Tex. olika tagetesfrön som jag nog behöver ha även detta år.
Bild Impecta Smörgåskrasse `Cresso`
Impecta har en hel del Ekologiska frön oxå. Jag ska testa smörgåskrassen tänkte jag. Då kan jag dra igång årets frösådder så fort de kommit. Och sen hålla igång den odlingen året om. Det är ju så lätt att grodda ju 🌱Tar ju bara en vecka. 
Jag har en groddbox men jag minns att vi grodda hemma när jag var liten på ett fat med fuktig bomull. 
Hmm får nog ta mig en till funderare innan 
jag klickar iväg beställningen tror jag visst 🌱

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

1 kommentar:

Veronica sa...

Jopp! Det är lätt att klicka!
Jag gillar inte katalogen alls för den är för liten med små bilder och liten text ju!
Eller är det åldern?

Så kul med fröer i varje fall och det kliar i fingrarna :)

Trevlig helg!

Kram