måndag 2 oktober 2023

Ikebana


Nu har jag gjort slag i saken & skaffat mig en...


Ikebana eller jag köpte 2


Tog en stor & en liten.


Den lilla testade jag till pompom dahlia Franz Kafka.
Dessa Ikebana är tunga med en ring i gummi under
 så de står stadigt det behövs till dahlior mm


Den stora har typ 100 piggar 


Plockade in murgröna.
Murgröna blommar när den bli gammal.


Så vart mitt arrangemang som jag ställde i en skål 
som jag tror hittades på Myrorna 💚



Här på skänken har jag alltid växter eller grenar vad jag finner för säsongen.

KRAM från mig!

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Nu blev jag påmind om att jag också har sådana. Tror jag lagt dem på något bra ställe i garaget eller växthuset. Får kontrollera i morgon. Mina har hängt med ett tag men har glömt bort dem. Kul blommor på murgrönan.
Ha det gott /Kram Marika