måndag 1 augusti 2022

DIY bygga båt



Sköna lata dagar är snart till ända. Semestern går mot sitt slut.


Men är den inte sommaren slut & kvällarna är ju så sköna.
Ligga i badenbaden & lyssna på ljudbok är ju en skön avkoppling.


Värmen på kvällen är så lagom & ljuset helt underbart fint.


Jag har haft ett litet hm ska vi kalla det projekt kanske 😉
Flera gånger har jag fått rädda humlor 
& bin från att drunkna i kopparbaljan i bodegan.
Brukar lägga i blommor & blad här 
men rätt som det är har de gjort sitt & sjunkit till botten.
Borta är då möjligheten för 🐝 att ta sig upp.
Så jag tog en barkbit & bankade hål i med en spik.
Klippte till en blompinne satte i & tog ett stadig blad & trädde på.
Kameliontbuskens blad som skiftar i färg passade fint som segel till båten⛵
Det var en blåsig dag & den lilla segelbåten åkte runt i kopparbaljan!
 Jag kände mig nöjd med min insats 🐝🐝🐝🐝🐝

KRAM från mig!



 

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Det är viktigt att tänka på de små, så de inte drunknar. Blev en fin dekoration också.
Ha det gott /Kram Marika