tisdag 26 juli 2022

Roadtripp


Häromdagen var jag & 'han den ende' på utflykt.


Vi for genom vackra Sörmland till Södertuna Slott i Gnesta .


Här hade vi inte varit tidigare.


Vi började med att äta lunch.
Så skönt väder så det gick bra att sitta ute.
Det fanns lite kalla maträtter att välja på & gofika som såg väldigt gott ut.
Dock hade vi en plan för efterrätten...


Strosade runt en stund i de vackra omgivningarna.
Sen for vi vidare 


Nästa stop för dagen var Stenersborgschoklad i Björnlunda.
Där gör de gelato varje dag i olika smaker.
Vi valde banan & körsbär så himla goda båda smakerna. 


Efter glassen så var klockan inte så mycket det väntade regnet lät vänta på sig så då tog vi en sväng till Nora Trädgård utanför Vagnhärad.
Här är fint må ni tro 😍 


Välfyllt med finfina växter väldigt inspirerande att gå här.
Lite synd dock att cafeet inte finns kvar.
Man kunde köpa kaffe, kalla drycker & glass 
men inget går ju upp mot gofika ´just saying´😝


De hade som en ´dahliateater´ kan man säga.
Jag fick nog en ny favvo är jag rädd fniss
Nämligen den till vänster ´Babylon Brons´ 💖


Kolla här va så himla läckert att disponera dahlior så här ju 👌

När vi sedan satte oss i bilen då kom ovädret oj oj vilket skyfall 💦


Jag skulle som vanligt #ingetha meen så fanns det ovanligt fina hakonegräs alltså jag tycker det är så svårt att hitta fina exemplar nuförtiden iaf. i våra krokar. 
Dessa var fina med bra rötter så jag slog till på 3 🌾🌾🌾
Ja så var den dagen till ända en bra dag 😍

KRAM från mig!

2 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Det var en tripp som innehöll det mesta. Så fint slott och vackra omgivningar.
Maten såg god ut liksom efterrätten. Fina dahlior, det värsta med dem är just att man hittar nya favoriter. Den är fin !
Ha det gott /Kram Marika

Carina sa...

Det låter som en underbar dag! Och visst blir man glad över att ha fina och bra plantskolor i krokarna :) Hakonegräs är så vackra och jag tittar alltid efter nya varianter.

Kram, Carina