söndag 12 december 2021

Från lust till pyssel till tappad lust ...

För nån vecka sedan fick jag lite feeling jag skulle göra en krans till entrén.


Kallt var det ute så jag stod inne i köket.
Måste säga att jag älskar köket såhär när man kan 
tända en massa ljust & mysa på vintern.


Tuja har jag tillgång till i området där vi bor 
finns en väg där alla tippar större trädgårdsavfall.
Det hämtas sen & flisas & säljs
 antar jag till kommunen som eldar med flis.
Jag band en krans i ett nafs.


Snabbt ska det gå när jag pysslar.
Många tror jag är värsta pysslaren & det är jag på ett vis 
men slarvig är jag & så ska det vara enkelt & fort ska det ju gå annars får det vara 😆
TJOFF så var den klar!

Belysning hade jag beställt sen innan.


Nu pryder den entrén.
Lite roligt var det då ´han den ende´ inte såg den när han kom hem aja 😝
Sen har mitt pysslande stannat av & allt annat med då jag lyckats stuka foten igen...
Samma som för 2 månader sen suck 😑
Trött jag blir...


Så igår kom jag på att jag helt glömt av istapparna 
som jag brukar pryda kristallkronan med.
Så jag hängde upp dem iaf. jag måste ju försöka göra någonting
 trots att jag inte är så rörlig. 
Och det vart ju ännu mer mysigt ju 😍

KRAM från mig!

1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Vilken vacker krans, och du har det mycket mysigt.
Hoppas foten läker snabbt.
Ha det gott /Kram, Marika