tisdag 30 mars 2021

Påskdekorationer till trädgården lite inspiration



Nejmen hög tid att få inspiration att påskpynta både inne & ute nu dårrå 😁
Jag menar snart ska ju allt bort igen 😉
Får ju utlopp för min lust att dekorera på mitt jobb på ´stans bästa kondis´ där jag har ett helt skyltfönster till mitt förfogande att greja med + ett mindre & så fönstren vid cafeborden.
Ja så nog har jag redan påskpyntat för länge sedan
 med helt fantastiskt vackra skådebröd & en tårta som ser helt äkta ut.
Så kanske därför ingen inspiration infunnit sig hemma jag är klar liksom 😅


Men letade fram lite gamla bilder för att få lite inspo liksom.
Ett år såg det ut såhär på trappen vid entrén, 


Jag tom. piffade en stol i bodegan nått år.


Ett enkelt piff som hängde vid trappen ett annat år.


Det här är minnesvärt inte bara för de härliga färgerna
 nej för att sen kom snön & täckte allt men växterna överlevde ändå.
Gyllenlack, violer & ranunkel är tåliga & bra vårväxter.


Så köpte jag färgad ull på trädgårdsmässan & pyntade vid växthuset en påsk.
Det är färger att bli glad & pigg av löves it 😍

Idag har jag ändå varit i skogen här där vi bor.
Alla som bor här äger skogen.
Sekatören var med så nu har jag iaf. fått hem björkris.
Fjädrar mm är framplockat nu.
Lite på G är jag nu dårrå fniss

KRAM från mig!

2 kommentarer:

Carina sa...

Fint påskpynt och många olika sätt att pynta på :) Jag har inte gjort något i år men för några veckor sen tog jag och satte björkris och kastanjekvistar i en bunt tulpaner och kvistarna är kvar och slår ut nu. Så vårkänsla i påsk blir det ändå :)

Kram, Carina

Maribel sa...

Hej Helena!
Det var fint påskpynt, har inte kommit till skott ute ännu. Lite påskkärringar hänger i fönstren och blommor här inne, men hade tänkt ha ris ute på altanen.
Hoppas jag hinner få det gjort innan det är dags att plocka ner igen.
Glad Påsk!
Kram Marika