lördag 27 mars 2021

En slags obsession


💚Grönt e skönt 💚
Idag fyllde jag på vatten i kopparbaljan & la i de gröna sköna kulorna!


Ni vet det dära uttrycket ''när man inte ser skogen för alla träd'' det skulle man kunna säga i min bodega..
Jag är smått besatt av gröna kulor 💚
Har inte tänkt på hur många gröna glaskulor jag har ...

Inte förrän en vän samlat på sig så många kulor både hängandes & på stav i olika färger i sin trädgård naturligtvis utsökt färgmatchade för respektive plats👌
& jag kom på mig med att tycka typ 'det var värst vad många kulor här finns' fniss
Så jag räknade mina i bodegan & ......
Ja så pratar vi inget mer om det capish ha ha 😂


Jag bara tokgillar just grönt glas 💚
Så fint & rofyllt att bara sitta & titta på dem gärna när det är soligt.
Morgon eller kvällssol är alldeles extra tjusigt 😍


Tänk när vi nyligen budade hem dessa glasflaskor på auktion & det visar sig att det är exakt samma grön färg som på de hängande kloten & de på stav från
 -> Trädgårdsverkstaden asså 💚💚💚

Och när en kompis köpte ett grönt klot i nät 
& jag frågade om hon inte ville ha ett blått
 som jag fått med i ett auktionsköp & hon sa jaaaa 😃
Nu ligger det här & flyter meen det är nu 4 st. så måste hitta en till så det blir 5 😅
Ni vet min grej jag hänger upp mig på  1, 3. 5 eller 7 det måste vara ojämt 😂


Flera gamla klot i nät har ropats in.


Och Dirren han är med alltid i min närhet 😘

KRAM från  mig!

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Grönt är skönt, riktigt fint med dina glasdekorationer.
Ha det bra /Kram Marika

HWIT BLOGG sa...

Ja det är något visst med grönt glas, jag håller med dig :)
Härliga bilder och ha nu en fortsatt skön söndag!
Kram Titti

Anonym sa...

Så himla fint ! Hos mig är glaskulorna blå.... :)
Glad Påsk !

/ Vendela