söndag 1 november 2020

Planterat REA tulpaner


Idag har jag vart ute  & pysslat i trädgården innan regnet kom.
Planterade tulpaner 


Jag gillar ju bara gula, orange & röda tulpaner 
men kom på att vid bodegan där kunde jag ha nån annan färg.
Där har jag bara kirgislök.
Valet för då på den mörka skönheten ´Queen of night´.


Så smidigt med lökjärnet.
20 st. hål tjoff bara så var det klart! 


Mina luktärtor blommar fortfarande.
Läcker nu med de gula bladen runt om 😍

Azer ´Ozakazuki` 🍁

Ja Dirren han var ju med såklart.
Inte fick jag vara ifred heller då han var superbusig
 fick lov att hämta en leksak så han hade nått att roa sig med.

Här skulle jag ta en bild när han spanade på 3 st. ekorrar i den naturliga lunden.
Vad tror ni hände sekunden efter.... 😆

KRAM från mig!

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Tulpaner kan man inte ha för många av, blir fint i vår. Den röda lönnen är så helt fantastisk. Vilken lycka att ha sällskap av Dirren.
Ha det gott /Marika

HWIT BLOGG sa...

Ja jag måste få ner alla tulpanlökar i jord innan frosten kommer! Alltid är man ute i sista minuten! Härliga höstbilder du bjuder på och så din söta hjälpreda :)
Kram från Titti

Villrose sa...

'Queen of the Night' er jo en silkesvart klassiker! Mine favorittfarger er lilla, hvit og rosa, tror jeg - og svart, så klart. Fant noen utrolig fine kopperfargede i år. Trivelig syssel, men bra å ferdig før frost og snø. Koselig å ha med hunden!
Ha det godt!