torsdag 5 november 2020

Kungsängsliljor så som i Enköping


Då var det dags för ännu fler kungsängsliljorna att planteras i den ´naturliga lunden`.
Här gräver jag ner nya varje år köper på REA.
 Drömmer vidare om att det en dag ska bli så som i Enköping.


Där såg jag som en äng med kungsängsliljor en gång.
Det glömmer jag inte 😍
De vita är så vackra i all sin enkelhet.


Så fort jag planterat de sista lökarna så tänker jag....
Om jag skulle ta & köpa lite fler på rea fniss är det någon som känner igen sig 😆


Åh vad jag gillar mitt lökjärn alltså 😍


Så himla bra bara att peta ner ner den cylinder formade jorden i hålet & trampa till.


Nu blommar oktoberstormhatten den är jag lite extra glad för.
Dels för att jag sått den själv.
 Men oxå för att jag fått fröna av en Facebook vän vid namn Lena.
Vi har aldrig träffats IRL men vad kul det är att byta frön med varandra. 


Nu har jag njutit av lönnen ´ Ozakazuki´ett tag.
Men jag tror att det bara handlar om dagar till innan alla löv fallit🍁
Den är ju galet vacker 😍

KRAM från mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå - det känns igen. Tack och lov är de ibland slut de där realökarna när jag kommer tillbaka. Eller det där trädet jag funderade på utöver det jag köpte - ja det var också borta - bra så :)

Kram, Carina