tisdag 8 oktober 2019

Höst med allt vad det innebär.

Ja nu är hösten verkligen här det är bara att inse & jag omfamnar den till fullo 😍


Det finns så mycket vackert i trädgården nu.
Förändringar händer varje dag vad gäller färger & förfall.
Inte alla blad glöder av färger såsom rött & orange.
Men är ändå lika vackert som det eldiga tex. jätteramsen som är fräckt gulaktig.


Jag plockar in äpplen till vinterförvaring.
Denna sort heter ´Lobo´den är mild i smaken & saftig 😋


Just idag plockade jag av ´Ingrid Marie´.
I år är de mycket större än något år tidigare 🍎
Bra att lagra det är även ´Lobo´.


Sista gurkan är räddad från växthuset.
Jag hade svept om fiberduk för att de inte skulle frysa
 men nu törs jag inte låta dem vara kvar.
Frostnätterna är över för ett tag men det är inte många + grader inte...


Även frön har jag börjat samla detta är från det ettåriga gräset
Pärlhirs ´Will Scarlet´
Här är en länk till fler bilder av det vackra gräset --> KLICKA HÄR!

Varje dag försöker jag göra någonting i trädgården 
för att känna att jag kommer framåt.
Det är rätt mycket på hösten i min trädgård & ibland kan det kännas övermäktigt & jag känner att jag inte kommer till ett avslut & kan känna mig färdig.
Men jag vet att om jag bara tar lite i taget så blir det färdigt 🍁
Nu tror jag att jag blir inne en stund tar en kaffe & funderar över vad jag ska prioritera att göra i trädgården härnäst!
Jag håller bara på så länge jag orkar & har lusten 😊

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!

Inga kommentarer: