måndag 13 maj 2019

Dahliasticklingar

Nu har jag testat att ta dahliasticklingar för första gången.

Vart inspirerad av Stefan som har trädgården Sanda Cottage.
Lyssnade på en podd som Veronica & Stefan är med i
Det finns många ´poddavsnitt´om trädgård att lyssna till som Hasse gjort .
Även andra ämnen är lyssningsvärda tycker jag.
Själv brukar jag lyssna när jag är i trädgården eller hänger tvätt tex. 


Hur som helst lätt det så enkelt att ta sticklingar.
Jag tyckte mina började dra iväg så jag klippte till 😛


Så stack jag ner dem i såjord.
Får se hur det går dårrå.


Känns bra att ha gjort det nu förhoppningsvis blir de buskigare nu.
Det är tanken.



Dessa 2 blir de enda dahliorna jag har i år.
De är från förra året & alla 6 klarade av att vakna även detta år!
Till vänster Thomas Edison & till höger den cacao doftande Karma Choc.

TACK för att du kikade in.
KRAM från mig!

ps. Trädgården Sanda Cottage är en besöksträdgård 




1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Helena!
Mina dahlior blir fler för varje år som går, borde verkligen rensa bort de jag inte beställt, felpaketerade, men har svårt att slänga. Thomas Edison är fin, cacaodoft låter härligt, men nej nu räcker de jag har.
Ha en trevlig helg /Marika