torsdag 7 mars 2019

Kungsängsliljor, minusgrader & papperskasse.

Hm ja det straffar sig att vara tidigt ute med att plantera sig en vårkruka.
Frostvarning är ju ingen fara med ordentligt avhärdade växter.
Men vi har haft  -8 om inte bra!


Jag tog en pappkasse modell stor & trädde över urnan som är för tung för att bära in.
Det är bra med kvistar i så det blir lite mer styrsel på det hela.
Tog ett par rosstöd som jag trädde i öglorna så inte påsen skulle blåsa bort 
så höll jag tummarna.


Och det gick jättebra trots att det var riktig kalla vindar oxå.
Glad är jag för det även om det inte var alldeles sådär jätte snyggt med kassen på i några dagar men det var det värt ändå 😊
TACK för att du kika in. KRAM från mig!


2 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Ja, ibland får man ta till sina knep - även om dom är fula just då - för att få till det. Och ditt knep var ju väldans bra för dom ser så fina ut!
KRAM/Susie

Rämmengården sa...

Vilka fina bilder och blommor. Jag tycker också om att odla lite på hobby nivå. kommer snart tillbaka och kikar. ha en trevlig helg kram från Nina