tisdag 13 november 2018

Glad för en stunds sol & en & annan blomma i November.

Idag var det en härlig förmiddag då jag & Dirren gick en lång promenad i solen. Helt vindstilla. Jag gick & spanade efter småtallar & mossa. Ska ta en dag sen hämta ute hos svågern & svägerskan.



Alldeles stilla i dammen fiskarna simmar sakta omkring 🐟🐡🐠



Vi är  hundvakt idag några timmar till grannfruns ´Rasmus´. Han & Dirren är goda vänner de har träffats sedan Dirren var lika lite som Rasmus är 🐕
På bilden syns oxå slangen till syrepumpen som är igång i dammen för att hålla en vak öppen när det fryser. Vattenfallet & filtret är avstängt för vintern. Det har varit is redan nån natt men den smälte snabbt.



Spaning pågår efter fiskarna 👀



Den vackra skålen ´Maskros´från Stålhetta 💖 Åh vad jag gillar den! Kom ihåg att man ångrar bara det man inte köper 😝



Lärkträdet i kruka har fått höstfärger det är läckert det🌲🍂



Det är ändå en del som blommar fortfarande tex. denna taklök så söt 🌸 Man är glad för det lilla så här års 😍

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Hej!
Ja, nu är det dags att börja hämta rekvisita till juldekorationerna från skogen. Små granar och tallar och mossa plus några andra kvistar.
Maskrosskålen har även jag. Visst är den jättefin.
Ha det gott!
/Anja

Bettys beundran sa...

Kunde inte hitta kommentarsfältet på ditt senaste inlägg om besöket på Dannys home i Norsborg. Nu har jag fått ett nytt utflyktsmål bor bara några mil bort. Häller med om att det finns många fina utflyktsmål i Skåne och där är jag på sommaren, men inte lätt att hitta liknande kring S-holm