lördag 9 april 2016

Man är inte sämre än man kan ändra sig...


Denna strimmiga crocus brukar ju ingå i blandpåsar tillsammans med gula, vita & blå.


Detta är mina allra första lökar jag planterade en gång i tiden!
En sån där blandad påse.
Då gillade jag inte den strimmiga.


Men nu är det den jag gillar mest av dem!
Så det kan bli man är inte sämre än man kan ändra sig eller hur?!
Men vad heter den egentligen är det nån som vet? 
Kan vara lite kul att veta tänker jag.

TACK för att du kikade in till mig en stund.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

6 kommentarer:

Händigakvinnan sa...

Kan det vara Crocus vernus King of the striped? Googlade runt för egen del häromdagen och wickipedia har ganska bra ingångar.
Kram

Meta sa...

Ja visst är det så. Har också haft den men nu är den nog i någon sorkgång för den har inte visat sig än. Ska nog sätta mer crocusar från kruka nästa år. det vill sig bättre då har jag sett.
ha det gott på söndagen
Kram Meta

Gunilla Teckenberg sa...

Hej Helena!

Kolla på Crocus vernus `Pickwick´

Gabriel garden sa...

Quelli a strisce hanno un fascino tutto loro :)

Un saluto :)

Birgitte sa...

Hej Helena. Ja det er sjovt som man kan ændre sig med tiden. Det gælder vist i mange andre sammenhæng også. Rigtig god søndag.

Rost och rädisor sa...

Jag gillar den strimmiga jättemycket, men det finns andra som gått från gilla till ogilla och tvärtom. Nävor har jag till exempel försökt lära mig gilla men det vill sig inte riktigt.
Ha det så gott bland alla fina lökväxter
/Anette