torsdag 7 april 2016

Den naturliga tjärnen...

God morgon!
Fiskarna i den naturliga tjärnen är pigga!
När jag står vid kanten simmar de nyfiket fram.


Det är frestande att börja mata dem men det är för tidigt.
Temperaturen i vattnet bör ligga på + 10 grader innan man börjar.
Fiskarna kan inte smälta maten annars.
Inte äter de så mycket heller så mat riskerar bli liggandes på botten & försämra vattenkvalitén.

På bilden ses guldfisk, guldfisk Blå Shubunkin samt Ruda.

TACK för att du kikade in till mig!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

3 kommentarer:

Meta sa...

Haha de vet allt vem som kommer med maten. Härligt att det går framåt i natur och väder.
ha det gott
Kram Meta

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Mmm jag blir mer och mer sugen på att skaffa fiskar till vår blivande damm när den blir klar. Vi får se hur det blir med det men vi förbereder för det nu när vi gör den, så möjligheten finns när/om vi vill :)

Birgitte sa...

Hej Helena. Det var sjovt at se fiskene. Tænk, at de kan undvære mad så længe. Det vidste jeg ikke.