måndag 24 mars 2014

Piffelipiff!



Ännu en härlig dag.
Sol, stundtals lite kalla vindar med det känns härligt!
Jag tillbringade dagen med att plantera om lite kryddor.
Satte dahlior.
Så var det alla penséerna.
Jag blev inte klar...


Men en god bit på väg är jag.
På  bord & andra ställen där jag brukar ha dem står de nu.
Bara resten är kvar :)
På trappen gjorde jag en blandning av 3 olika & min nya julros från mässan.
Helleborus "Pretty Ellen"
Den får stå här så länge men ska planteras ut så småningom.
Jag lägger tidningspapper i nätkorgen.
Sen en plastpåse som jag klipper bort det överflödiga på.
Döljer den med mossa eller gräs.

Känner mig nöjd med dagen om än lite vindpinad ;-)

TACK för att du kikade in till mig.
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för.
KRAM
från
mig!

9 kommentarer:

Tittis trädgård sa...

Nu blir jag allt lite avis! Jag har bara sovit bort helgen, inget piff här inte:-(
Men kanske kommande vecka när jag är ledig, massor av vårblommor står i växthuset och väntar på att "matte" ska ha tid att plantera dem:-)

Furulunden sa...

Så deilig å kunne være ute - og så i hagen attpåtil, juhu!! Skal starte merking av min sirkel i dag, jippi!! Ha en finfin uke!

Meta sa...

Du har jobbat på bra med planteringen. Har grejat lite jag med. det lockar fram inspirationen nu när det kommer lite sol då och då.
Ha en fin vecka
Kram Meta

trädgårdsdrömmar sa...

Är in och röstar på dig varje dag och såg att du tagit täten nu.Häller tummarna för dig.
Kramar

Birgitte sa...

Herligt og en fin kurv!
Mine showaurikler har sat blomsterknopper nu. Jeg håber, jeg kan sætte dem ud om en 14 dagers tid?

Veronica sa...

Det var verkligen en lyckad trädgårdshelg. Så skönt!

Och ett fasligt klickande på en viss sida :)

Kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Spännande ;)

Carina sa...

Mmmmm, även om jag för en gångs skull varit ledig en dag så blev det inget trädgårdsarbete, bara gått runt och kikat, tittat efter om det möjligen kommit upp något nytt litet blad från någon av alla lökväxter jag satt....inte mycket gjort med andra ord, men jag har NJUTIT! Och det är inte fy skam det heller :)

Anonym sa...

Hej Helena!

Kul att du e i hatten ;)

Soliga hälsningar
Tuija