söndag 23 mars 2014

Å så åkte jag dit igen...



Igår hade jag planerat för en heldag i trädgården.
De 40 små penséerna från mässan skulle planteras i diverse kärl.
Vi går en långrunda på morgonen med vår hund Sigge.

Väl hemma ringer telefonen.
Det var Acchleja Lena som skulle åka till växtbutiken ville jag följa med?
Jaa det vill jag.

Jagskaingethajagskaingetha...

Kom ihåg jag har 40 penséer redan.
En del annat med....


Vad händer i växtbutiken?
Åhh
Ahhh
Vilken söt!
Så fin!
Kolla färgen!

Titta på de fina små "ansiktena" vad de kikar nyfiket på en.
Se på den & den & den!

Ja så det gick som det gick :)



Kom hem med flera storpack kanske sådär en 4 st.



Några kryddor & jord till cameliorna.

Inte nog med det vi vart påkomna av Acchleja Catrin .
Hon som inte heller skulle ha nått på mässan men handlade duktigt var nu i växtbutiken .
Ser man på!
Håjaja :-D

Så då vet ni vad jag gjorde sen...
Planterade & planterade i ett litet lyckorus.
Alla fina små ansikten som nyfiket kikade på mig.

Kan man blir lite kär i en pensée?

TACK för att du kikade in en stund.
Nu ska jag ut igen.
Lämna gärna en hälsning.
KRAM
från
mig!

6 kommentarer:

Monica Litz sa...

Jag måste handla , känns det som :-)Fina blommor ...kram

Frøken Solhat sa...

*SMILER* -jamen man kan jo heller ikke komme afsted for tit vel ;0) Skøn forårstemning hos dig Helena.

Knus Dorthe

Minna sa...

Det är svart att vara utan fina, söta blommor<3 Du kan inte lämna blommorna til butiken, dom viskar, ta mig med dig;)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Härligt! Man får unna sig! :)

Kram
Rösta ska jag göra, ska bara komma på hur! :)

Lotta sa...

Penséer kan man absolut inte ha för många av. Själv har jag gått ut lite lätt med 4 6-pack men oj, vad glest det är!!! Himmel vad ni aquilejor hinner se mycket roligt. Tack för att du delar med dig till en som aldrig kommer hemifrån (känns det som just nu).
Kram

Tant Otteskrufv sa...

Och jag gick på mässan och mumlade ditt mantra när jag passerade just penséerna :))