lördag 7 september 2013

Dag 4 var vi hos Carina med bloggen I Vått & Torrt!



Dag 4 den sista dagen på Österlen åkte vi till bloggvännen Carina med bloggen 
Jag hade innan resan rekat lite om jag eventuellt hade nån bloggvän på Österlen.
 Men kom fram till att det nog var lite långt att åka till Carina & resans alla dagar var redan planerade.
Skulle jag kunna få in ett besök hos henne?
Vi var ju några stycken på resande fot 8 st. närmare bestämt .

Så himla kul då Carina tittade in på bloggen & skrev att vi var varmt välkomna.
 Och det utan att jag ens frågat henne!

Jag hörde mig för med de andra ville de åka till en
 Trädgårdsbutik med inredning för hem & trädgård?
Och ja de nappade direkt.
 På vägen hem skulle vi åka dit.
Oj vad nära det var från vårt "högkvarter" jag säger då det :)



Var det då värt att åka till?
Jaaa vilket ställe!!!

Vi var som ett gäng yra höns när vi strömmade in på Carinas gård.



Jag hade kunnat shoppa hur mycket som helst alltså!


Och det gjorde jag men vår buss var ju fullpackad redan innan.
 Så liiite begränsad var man ju i sitt shoppande :)

Dessutom var vi ju som sagt 8 st. yra hönor & tuppar med plånböckerna i högsta hugg!




Det var så fint i visningsträdgården med många rum som inspirerade oss.
Carina är florist samt trädgårdsingenjör.



En duktig sådan det både syntes kändes!


Så himla mysigt inne i butiken!
 Acchleja Catrin shoppade loss det var inte bara jag som var duktig på det ;-)

TACK snälla för att vi fick komma Carina.
 Jag önskar dig alla lycka till i fortsättningen med allt du tar dig för!
Jag är så glad att vi åkte till ditt fina ställe som jag varmt vill rekommendera alla som besöker Österlen.

När vi stuvat in allt vi handlat & oss själva i bilen var alla så nöjda!
 Jag lite extra för att det var ju min bloggvän vi besökt!

Känns trädgården bekants så kanske du läst om den i AOT nr.15 2012
eller nu i somras i Trädgård & Blommor  nr.5 

I morgon kommer avslutningen på vår resa med
 Föreningen TRIM-Trädgårdar i Mälardalen
En må bra förening för kropp & själ.
TACK för att du kikade in till mig.
Lämna gärna en hälsning det blir jag alltid så glad för.
KRAM
från
mig!

2 kommentarer:

Birgitte sa...

Hej Helena. Hvor ser det sted spændende ud. Tak for tipset om besøg i sådan en spændende have. Jeg kan godt forstå, at det var svært at begrænse sig. Interessant at læse om dine udflugter.

samson sa...

mysigt och vad härligt att få shoppa loss
ha det så bra
maggan