söndag 8 september 2013

Dag 4 sista stoppet innan hemfärden.


Dag 4 & sista stoppet på resan hem blev Sofiero i Helsingborg.

Det vart bestämt dagen innan avresa.
 Hade jag vetat det innan så skulle en & annan bloggare i närheten fått besök var så säker.
 Jag vet ett par stycken i farozonen fniss


Jag har aldrig varit på Sofiero tidigare.
Vi började med att luncha jag beställde en himmelskt god Cesar sallad.


Så fick vi frigång nån timma.
Vi beslöt oss för att skippa rhododendron delen eftersom tiden var knapp & blomningen ändå var över.
Istället satte vi av i rask takt mot Trädgårdsbutiken.


Den Stora trädgårdsfesten var avslutad med vissa inslag stod kvar.



Åh så fint detta var skirt & alldeles underbart.


Doftpelargonerna var STORA nästan som mina där hemma ;-)


Många utav sorterna har jag redan & ingen stickling slank ner fast det tror väl ingen på?


Dahlia prakten var stor i parken!
Sorterna fanns dessutom på en växtkarta det var ju himla bra.
Nöjda med besöket åkte vi så vidare hemåt.
Vi hann både fika & äta en gång till innan vi var hemma vid 23.30 tiden zzz

Ja det var min Österlen resa det!
Jag är så nöjd & längtar redan tillbaka.
Synd att alla vägar till skåneland är så himla lååånga...

I morgon ska jag träffa de rara Acchlejorna 
Ni vet "det är vi som ryms i en bil"

Då ska vi åka till en plantskola först .
Det är ju trädgårdsdagar denna helg & en hel del att välja på.
 Men vi tar LÖTA  som ligger nära.
Efter det är det fika hos Catrin som oxå var med på resan det blir nog en del prat om Österlen för de andra tjejerna att lyssna på :-)

TACK för att du kikade in till mig.
 Lämna gärna en hälsning.
KRAM
från
mig!


5 kommentarer:

Birgitte sa...

Hej Helena. Sikke en tur I har været på. Det ser rigtig spændende ud. Jeg er vildt imponeret over de store duftpelargonier. Det vil jeg gerne gøre efter. Tænk at have sådanne pragteksemplarer i haven!

samson sa...

Sofiero är så himla fint
så en del av sakerna från festen var kvar, klänningarna var ju bedårande
härlig resa ni har varit på
ha det så bra
maggan

Veronica sa...

Viken vansinnigt underbar resa ni varit på!
Men jag hade Aldrig... Jag lovar,
Aldrig velat vara med ;)

Jag vill ALDRIG åka till Sofiero...
Blir verkligen avskräckt av din bilder...

Kram


Katarinas trädgård sa...

Du är ju bara ute och roar dig hela tiden! Nää, jag är inte alls avundsjuk, näää! Tror faktiskt att jag ska starta en trädgårdsklubb som ryms i en bil, hmmm...
Och kan du tänka, porslinsanemonen lever än! Och den växer!
Ha det superbra!
Kram
Katarina

Tant Otteskrufv sa...

Ahhh, och jag som bara har åkt till Eskilstuna sista veckan. Vilken håla om man jämför:))