söndag 20 maj 2012

Släng dig i väggen Ranelid detta kallar jag ett MIRAKEL ;-)



Äppelspalje bygget fortskrider.


Sigge hjälper till :-)


Som alltid!

Nått sånt här har vi tänkt oss.


Och nu till miraklet!!!


Magnolian som jag fick av ett par i området i sensomras.
Den hade då stått ovan jord på gräsmattan under våren och hela sommaren.
Den är ca.2 meter hög!


Det är ju helt otroligt att den orkar blomma efter den upplevelsen!
Jag hade varit glad om den bara klarade sig...
Att den nu har ett 20 tal blommor det hade jag inte förväntat mig.
Vilken lycka!!!
Tror det är en 'Susan' men är inte säker.

Tidigare i våras när jag såg att den klarat sig.
Köpte jag ett presentkort till familjen som jag tror blev uppskattat .-)

 Idag hoppas jag att vi (fniss) gör klart spaljen så trädet kommer på plats.

Själv ska jag tillsammans med de rara tjejerna i 
Trädgårdsföreningen Acchleja på utflykt!

Vi ska besöka Eva Bratt och Sören Gustavsson i Björnlunda
samt Carita och Bertel Nordén Södertälje


Läs mer här:

TACK för att du tittade in en stund!
Du får så gärna skriva en hälsning.
KRAM
från
mig!

15 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!

Men oj vilket bygge..tur att sigge hjälper till... Fniss...jag tycker spaljen liknar ett sånt där mål de har när de spelar nåt konstigt bollspel i USA...hihi...
Nej skämt åsido..
det kommer ju bli superhäftigt!!

Mysigt med inspirationsutflykt!
Ha en härlig söndag!
Kram Katarina

Tina sa...

Nu började hans röst och nuna påminna sig i min trötta hjärna...
Så fint stöd, kommer att bli kanonbra!

nattinattikram o ha så kul!

Puumuli sa...

Spaljen verkar intressant, hoppas att äppelträdet växer fint! Vilken härlig färg på den där magnoliablomman!

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

Hélena sa...

Läcker spaljé!
Och vilken magnolia. Imponerande! Ha en underbar trädgårdsresa.
Kram Hélena

Tant Otteskrufv sa...

Jag antar att ni hade en härlig utflykt, för det hade jag när jag var till Eva och Sören för ett tag sedan. En härlig trädgård. Och vilken magnolia! Klart den tackar sin räddare :)

samson sa...

en äppespaje som insyns skydd varför har jag inte tänkt på det,jätte mysigt
kul med magnolian
ha en fin rundtur
maggan

Frøken Solhat sa...

Med den kærlighed og omsorg magnolien får hos dig er det ikke mærkligt den kviterrer med at blomstre - den er da havnet det helt rigtige sted.

Sådan et espalier går jeg også og drømmer om - så tak for inspiration - min mand er bare ikke helt overbevist om at der skal voksne noget op ad udestuen......så der skal kvindelist til ;0)

Knus Dorthe

trädgårdsdrömmar sa...

Toppen att din Magnolia klarade sig så bra och att den blommar nu.Ser ut att vara samma sort som jag har.De är så himla vackra när de blommar.MVH

Unknown sa...

Så spennende epleprosjekt da , det skal det bli artig og følge det fremover.

Ha en fin søndag , Marit.

Felix sa...

Gillar arbetsfördelningen ni har av spaljébygget! ;-)

Härligt med en egen magnolia! Läcker färg har den också.

Soliga hälsningar
Elisabet

Rosor och Pioner sa...

Ser att Sigge har läget under kontroll...han verkar väldigt avslappnad.
Inte konstigt att den Magnolian blommor...om den heter Susan ;-)

Kramen och ha det gott

Anonym sa...

Attans, vilken fin spaljé! Ska bli kul att följa verkligen. Och magnolian är alldeles underbar! Min lilla pinniga sak har också överlevt min hårdhänta behandling, men blommor får jag nog vänta på i några år. Ha en kul trädgårdsdag med tjejerna! Kram Hanna

Vanja sa...

"Sigge hjälper till" skriver du... som moraliskt stöd? :D

Jutis sa...

Undrade först vad som var miraklet. Att mannen visade sig i trädgården, eller det fina samarbetet mellan man och hund:) Hihi. Kram

Ulrika sa...

Ser så lummigt och härligt ut i din trädgård! Spaljen kommer ju bli kanon. Tycker Sigge hjälper till på ett bra sätt!

Kram