måndag 21 maj 2012

"Roadtripp" med Acchlejorna!



Igår var Trädgårdsföreningen Acchleja på en liten "roadtripp".
Vädret kunde inte ha varit bättre och vi var på toppenhumör allihopa :-D

Den första trädgården beskrevs som "en oas i stadsmiljö".
Carita och Bertel Nordéns trädgård i Södertälje.


I den här trädgården fanns mängder med "pynt".
Jag tycker det är jättekul att titta på sånt som ägarna gjort själva och så var det här.
Gjutna stövlar och höna och tupp i hönsnät som låg och ruvade på gjutna ägg.



Jag tog mängder av bilder på "pyntet" men visar bara en del.



Vatten fanns det gott om i olika varianter.


Just den här tyckte jag mycket om!


Tråg fanns det många av.


Och fina vyer.


Silverpäron i förgrunden.

foto:Catrin

Innan vi lämnade den fina trädgården skrev vi i gästboken. 
Det är jag som skriver och Carro och Petra dikterar :-)

Och till sist tog vi oss en titt bland växter till salu.
Det är alltid så trevligt att få möjlighet att köpa något lite annorlunda.
Lena hade sett en fin näva och Petra ett gräs.
Men det fanns inte att köpa.
Men Carita tvekade inte utan tog fram spaden och grävde upp varsin bit till tjejerna.
Som de fick ge en tjuga för!
Snacka om att de var nöjda när vi for därifrån :-D

Fortsättningen på vår trevliga resa kommer imorgon!

Kika in här nedan för att se fler Sörmländska besöks trädgårdar samt

TACK för att du tittade in en stund!
Lämna gärna en hälsning det blir jag glad för :-D

KRAM
från
mig!

ps.när jag var borta hela dagen gjorde 
"vi" fniss klart äppelspaljen vad "vi"är duktiga ;-))

7 kommentarer:

Berit sa...

jag har faktiskt varit i den trädgården, för nått år sen!! Jag har en kompis som bor i närheten.Det var tidigt på våren men mycket av pyntet och trädgården kunde man se iallafall
Ha en underbar dag!!

Hélena sa...

Det är inte klokt vad ni jobbar och står i ;-) Ser ut att vara en fin trädgård och bara ett stenkast från mig. Måste nog ta och komma ut på lite mer trädgårdsbesök.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Fågel Blå sa...

Åhh vilka underbara bilder,, vilken härlig roadtripp!
Ha en fin dag
Kramar Kathrine

Kia sa...

Trevlig tur och det var bra jobbat att "ni" lyckades göra klart spaljen samtidigt! : )

Ha en toppen dag!
kram kia

Carita och Bertel sa...

Tack för att ni besökte vår trädgård. Jag hoppas ni fick ut något av det. Jag har lite dåligt samvete för jag önskar att jag hade tagit bättre hand om er men det var så många som ville prata så jag hann inte riktig med. Ni är välkomna att besöka oss igen någon gång. Jag hoppas att jag har lite mer växter uppkrukade då.
Carita

Jutis sa...

Kul med inspiration från andras trädgårdar! Och himla bra att du är kvinna och kan göra två saker samtidigt, både inspireras och bygga spalje:))Kram

Vanja sa...

Stövlarna var ju rätt fräcka :)