tisdag 27 oktober 2020

Nattat växter idag


Idag började jag natta växter i kruka.


Det var ju en härlig dag med solglimtar, varmt & vindstilla.
Asså de gula färgerna nu mot det gröna så himla läckert 💛💚
Jag har verkligen längtat till denna dag då jag jobbat helgen & måndag.


Har många ormbunkar & gräs i krukor.


Använder bubbelplast som jag lindar in dem i bara runt själva krukan.


Även denna pärlvädd som jag för för första gången testar i kruka
 får en chans att övervintra.



Om den inte klarar det så har jag många i planteringen runt ´den naturliga tjärnen´.


Oj denna Luzula sylvatica Storfryle trivs väldigt bra i krukan tydligen.
Den planterade jag om nu för jag tänkte att rötterna inte mår så bra utan jord.


Även murbinka, ormskägg & järnört  får stå i bodegan under tak med bubbelplast.
Jag ställer dem i andra stora terracottakrukor eller hinkar.

Alla funkiorna klarar sig utan bubbelplast.


Acer Ózakazuki´
 
Ja det har vart en riktigt härlig dag & jag känner att jag laddat mina batterier igen 😍

KRAM från mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har börjat följa din blogg nu, så trevlig och bra 🤗