tisdag 6 oktober 2020

Färger i `Crazy Corner´ älskart


Rosa ´Frankfurt´ i höstskrud.

Vid växthuset mitt så kallade ´Crazy Corner´ 
har jag ju lite mer färger än i övriga trädgården.  


Dahlia ´Thomas Edison´ har många blommor nu! 

Så vackra knoppar


I olika skeden...


Tagetes ´Favorite Red´andra året jag sår dem & de är en favorit.


Gillar både färgen, buskigheten & den perfekta höjden.

 

Blommar såklart rikligt & är så fina när det regnat 😍
Idag har det regnat 💦
Väldigt mycket men jag har varit ute i 4 timmar. 
Suttit under tak med fina vänner & målat ja just det målat 😎
Men det är inget jag visar upp.
Det är någonting nytt för mig, jag har inte målat sen skolåldern.
Helt kravlöst & väldigt avkopplande.
Kan hända att jag berättar mer om det nån gång eller inte 😉

KRAM från mig!

2 kommentarer:

Ätliga trädgården sa...

Så mysigt att måla! Varför slutar man med såna trevliga och meditativa sysslor...

HWIT BLOGG sa...

Ett färgglatt "crazy corner" måste jag skaffa mig nästa sommar...nu är min STORA rabatt en färgglatt palett och nä det blev för mycket! Måla är sååå avkopplande...sen hur det blir spelar mindre roll. Här ligger alltid block och penslar framme :)
Kram från ett soligt Öland & Titti