tisdag 29 september 2020

Höstsilverax i kruka.


Förra året köpte jag ett höstsilverax som jag satte i kruka. 
Hos mig hinner de aldrig blomma
 så jag tänkte att i kruka kan jag placera den på ett bättre ställe.
Den klarade vintern med bara lite bubbelplast runt & under tak i bodegan. 


Här står den nu & doftar tillsammans med chokladblomma & olika gräs.
I bakrunden är det ett Prunus Sargentii Bergskörsbär i buskform.


Actaea simplex ´Pink Spike´ asså äntligen får jag känna den underbara doften 😍
I våras planterade jag om den i U-jord.


Imperata cylindrica Blodgräs ´Rubra´

Fina gräset har växt på sig under sommaren & har börjat sprida sig i krukan.
Får se hur den klarar vintern då.


Och vem är inte med som vanligt i trädgården om inte ´Direktörn´så söt så 😍

KRAM från mig!

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Jag har också en höstsilverax i kruka, det funkar fint :) Ja doften...mmmm...skulle kunna ha ett helt trädgårdsland fullt bara för doften.
Härliga höstbilder och ha det gott!
Kram Titti

Tante Mali sa...

Dear Helena,
your autumn garden looks amazing. Seems you have the same grass as I have. Rubra, I love the red with the green.
A big kiss for your dog sweet heart and all my best from Austria
Elisabeth