tisdag 21 juli 2020

Vitlöksskörd


Idag har vi skördat våran vitlök!


WOW vad lyxigt med egenodlat 🌱🌰
Det är 2 sorter det bli spännande att smaka på dem 
& se om vi tycker bättre om nån av dem.
Messidor & Morado heter de. 


Den planterade vi i november i en soptunna i plåt som vi lagt ner.
Så vart den som en planteringslåda.


Här på soffan är det mysigt att sitta på kvällen & njuta av solen 
som letar sig fram mellan trädkronorna.
Älskar kvällssolen!


Det röda palettbladet gör sig fint här där jag har lite röda detaljer som jag matchar med grönt 💚



Tror det är en gammal brandspruta ett auktionsfynd som jag satt en strutbräken i.


Macrame lampan är från Indiska ´löves it`😍

KRAM från mig!

ps. tack för identifieringen av pelargonen & mitt okända inköp.
Nu vet jag vad jag har!

´Steffens Blackie´ var Vendelas förslag & jag tror det stämmer!


Maribel skrev att denna är en Kattamarant Ptilotus Nobilis & det är riktigt.
Tack för hjälpen hörrni 😍

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Oj så mycket härlig vitlök! Egenodlad också, bästa :)
Mysigt på din veranda och jag förstår att du trivs där...
Sommarkram från Titti