tisdag 14 juli 2020

En okänd pelargon & en, en ,en ....hm


Asså jag måste bara visa denna supersöta pelargon
som jag fick av min grannfru förra året.
Fast hon kallar sig grannkärringen 😂
Kanske jag får kalla den så 😇


Den är så gullig tycker jag😍
När jag nu i våras frågade om hon möjligtvis visste vad den hette?
Ja då så sa hon: har du fått den av mig?!
Så om nu någon vet vad den heter så skriv det gärna 😗
Det är en låg sort...


Så har jag denna nykomling som inte heller har vare sig namn 
eller ja jag vet inte inte ens vad det är???
Såg den i en blomaffär som ligger vid en kyrkogård
 när jag köpte blommor till mormor & morfars grav.
Måste ju hjälpa ´den ömma modern´ nu i coronatider med lite av varje. 

Jag tänkte att den där blir snygg ihop med andra växter #jagskaingetha 😎
Är inte mycket för att samplantera med ställer gärna olika växter ihop.


Här med ett par pallettblad, klöver, storfryle(gräs) till höger & i bakrunden
 ett gräs som frösått sig i en väns grönsaksland.
Jag tycker det vart fint ihop men vad är det jag köpt?
Någon som tror sig veta?

KRAM från mig!

5 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Riktigt fin pelargon, och den andra okända, är speciell och fin.
Tyvärr kan jag inte hjälpa till med namn.
Ha det gott /Kram Marika

Maribel sa...

Hej igen!
Fick upp din okända växt i mitt Instaflöde.
Kattamarant , Ptilotus Nobilis.
/Marika

Anonym sa...

Hej !
Pelargonen... söt som bara den ! Googla på "Steffens Blackie" (jag har den) och se om det känns rätt.... :) Min känns mera rosa i blomman men de kan ju vara nyckfulla beroende på placering...
Ha det gott !

/ Hälsningar Vendela

Lena i Wales sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig med namnen, men beundrar dina fina växter!
Ha det bra!

HWIT BLOGG sa...

Underbart vacker pelargon och namnet? Inte en aning tyvärr! Hoppas någon vet...
Sommarkram från Titti