tisdag 28 juli 2020

The Pink Annabelle Hydrangea arborecens Invincibelle



Hydrangea arborescens Invincibelle The ´Pink Annabelle´
Jag är ingen fan av hortensian Annabelle den vita...
Det blir så stora svulstiga blommor som bara hänger...
Den är bara för mycket i mina ögon den passar inte alls in hos mig iaf.


Men denna rosa gillar jag 💖
Planterad i en skuggigt läge med lite kvällssol genom trädkronor.


Den verkar trivas bra satte den förra sommaren.



Så fin eller hur 😍
I våras stötte jag upp den med ett armeringsnät
 då jag redan förra året såg att det skulle bli mycket finare med stöd.
Efter regn var den lite hängig & det störde jag mig på.


En gren gick av & jag satte den i vatten.


Nu har jag planterat den.
Det är kul med sticklingar.
Jag håller alltid på & testar att rota olika växter
 även om jag inte på något vis behöver fler så kan man ju alltid ge bort 😊

KRAM från mig!

2 kommentarer:

Carina sa...

Den är fin den där rosa Annabelle :) Jag behöver se dem i blom för en del av hortensiorna tycker som du om. Men jag hittade en som ska hålla sig låg och med flata cremevita blomsamlingar som är gracila - H. paniculata 'Dahruma'.

Kram, Carina

Ätliga trädgården sa...

Tjusig! Svårt med hortensior hos mig eftersom det egentligen inte finns några fuktiga platser i sandbanken. Spännande att skottet rotade sig så fint! Jag gillar också att testa förökning av ditt och datt, vilket har till följd att jag nu har en rad krukor med träd och buskar som jag inte vet var jag ska göra av, hahaha, men det kommer nog inte hindra i fortsättningen heller...
Allt gott
/Anette