tisdag 18 augusti 2020

Solbrudar & engelsk vallmo


Solbrud ´Sahin´s Early Flowerer ´


Den blir ca. 90 cm hög & blommar i juli-september 


Jag har 3 st. i en stor zinkbalja & det verkar funka bra.
Får se hur de klarar vintern. 
Tagetes i den gula baljan har jag sått & de heter ´Red Favorite´
Gillar färgen & att de blir så lagom höga. 


Solbrud är bra till snitt jag har dem i blodplommonet 
Prunus Cerasifera ´Nigra´
Så snyggt ihop med de mörka bladen 😍


Den här engelska vallmon är så läcker med den oranga kanten 💛


Nu har jag samlat frön av den & ska direktså vid ´Crazy Corner´
Det är vid växthuset & jag försöker få till mer färg där allt efter som.
Rött, orange & gult satsar jag på där & jag älskart 😍

KRAM från mig! 

2 kommentarer:

Ätliga trädgården sa...

Måste kolla om min gula vallmo har oragne kant... den kanske är engelsk fast jag trott den är sibirisk. Snygga fröställningar och härliga bilder på solbruden!
Allt gott
/Anette

HWIT BLOGG sa...

Ja visst blir man glad av rött, orange och gult i en rabatt!
Kramis från Titti