onsdag 20 mars 2019

Granerfeldts Trädgårdscenter

Igår förmiddag innan jobbet var jag ute vid Granerfeldts Trädgårdscenter med en av damerna i LOT Ladies on Tour.
Vi tankade lite vår kan man säga  🌸


De har egna odlingar i flera växthus. Just nu är det mest vårblomster
 men sommarblommorna är på G kunde vi se då man kan gå omkring överallt.
Det finns även krukor & inredning massor av gjutjärnskrukor.
Så kan man köpa ägg, honung mm
Ett litet cafe finns där oxå.
Senare säljer de egenodlade tomater, chili, gurka mm


Denna gång var vi ute efter froståliga växter & då ligger penseér närmast till hands.
Men det fanns såklart påskliljor, ranunkler, gyllenlack & en massa annat oxå.


Att välja vilken sort man vill ha är lika svårt varje år.
Vi gick fram & tillbaka flera gånger & det doftade så gott därinne i ´penseé huset´.


Efter en stund kände jag mig iakttagen... 👀
Jag kasta ett getöga åt sidan 


Tror ni inte det var en penseé i det stora havet av blommor som tittade nyfiket på mig 😝


Dessa fick följa med mig hem 😍
Jag skulle kanske inte ha såå många men det kan vara bra att tänkte jag 😜


Så söta jag tog 3 varianter till 3 olika ställen i trädgården.


Dessa små näpna blommor alltså de är ljuvliga.


Denna drar år brunt men det syns ej på bilden. 
Blir fint med rostiga ting!
I bilen hem såg jag årets första tussilago tjoo 🌼

Imorgon börjar trädgårdsmässan är det nån som ska dit?

TACK för att du kika in. KRAM från mig!

2 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Helena!
Tror du kommit till växtparadiset, vilken lycka att gå där bland alla fina penséer. Lika svårt varje år att välja bland alla fina färger.
Det blir mässa även i år, skall ha en heldag med dottern bland blommor och blad.
Ha det fint /Marika

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst är man sugen på penséer! Jag har snackat med min gubbe så det blir nog en liten tripp till Jonas i När där det ser ut som på dina bilder just nu. Var inne på hans Facebook och kollade och blev så sugen!
KRAM/Susie