lördag 23 mars 2019

Trädgårdsmässan 2019 .

Nu svämmar alla bloggar över med bilder & intryck från året trädgårdsmässa.


Jag väljer ut några gobitar som jag verkligen tyckte om under torsdagens besök 💚
En av balkongerna nämligen den som fick bronsmedalj.

Undergrowth - I samarbete med naturen.
Skapad av företaget Undergrowth  Kreatör : Maria Sveenbeck & Pim Bendt 

Beskrivningen av balkongen löd: 
En balkong i kreativt samspel med naturen där vi får återkoppla och koppla av.
 Här hämtar vi kraft och inspiration till förändring. 
Våra hjärtan börjar bulta grönt.Gränser suddas ut ´. 
Vi inspireras av skandinavisk flora och vad vår närmiljö har att ge efter säsong. I stort och smått. Naturliga material behandlas med traditionella och miljövänliga metoder.
Skapandet accentuerar växternas gång. En gränslös balkong.


Åh jag tyckte så mycket om den! 


Ett drinkbord eller en gunga 💖


Åh naturen alltså en sån inspiration den är 💚

Över till trädgårdspynt!


Rostiga blad som jag gillade 🍁


 Vill ha dessa ´vepor´ till väggar eller fönster.
Tänk att ha en i badrumsfönstret istället för det ´frostiga´ lilla fönstret! 


Attans att man bli påkommen #jagskaingetha 😛
Hos Odlarglädjen shoppade jag en kvittenvide med rosa videkissar 😍


Oups igen ha ha Stålhätta får alltid ett besök av mig 👌


Floristutbildarna alltså hur duktiga är de inte?! 
💖💖💖💖💖
Jag var ju hos dem på en Influencer träff i höstas.
Där fick vi göra ett arrangemang & en krans 
Läs mer om det här ->  Workshop


Dagens WOW var vallmoblommorna 😍


Efter mässan åkte vi till Zetas ´det är sen gammalt´ 😎
Där vart jag förtjust i trädormbunkarna en sån vill jag ha 😍
Efter en härlig, trevlig dag åkte vi så hem till Eskilstuna 🚗

TACK för att du kikade in.KRAM från mig!

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Jag förälskade mig också i den balkongen. Kreativt och väldigt fint jord med relativt små medel.
Kram
/Anette

Carina sa...

Här är det lite tvärtom - jag som skulle.... ..ta mig till mässan nån gång :) Men inte i år heller. Men ditt löfte var väl som är omöjligt att uppfylla. Grattis till videt - jag älskar de rosa kissarna. Och sticklingarna växer på bra.

Kram, Carina

Maribel sa...

Hej Helena!
Alltid skoj att se mässan genom någon annans bilder, finns alltid något man missat. Är helt enig med dig, floristelevernas dekorationer var toppenfina.
Ha det bra /Marika