söndag 17 mars 2019

Frösådd aurikel.

Förra året sådde jag aurikler av egna frön.
De är 2 namnsorter.


Först ut att blomma blir Mrs. Hearn


Om den kommer se ut som modern det vet jag ej men det verkar lovande.


Såhär ser mamman ut 🌺


Det är knoppar på G i flera nu så jag väntar förväntansfullt!


Aurikelteatern förra året 😍
Alla dessa är utplanterade i trädgården pga. av problem med rotlöss.
 Lössen försvinner om de får en vinter ute.
Så i år blir alla nya i teatern egna frösådder alltså.
Sen tänkte jag jag gräva upp & kruka favoriterna igen 
när de blommar så jag ser vilka de är. 

Ser fram emot en ny säsong med aurikelteatern 😌

TACK för att du kikade in. KRAM från mig!


3 kommentarer:

Gabriel garden sa...

Che collezione! Bellissima, complimenti :) Buona Domenica!

Carina sa...

Tycker det är så vackert med aurikelteater och tänk att kunna gå nära och snusa den underbara doften utan att ens böja sig samtidigt som ögat kan ta in de intrikata detaljerna. Jo jag är såld men sen inser jag min gräns - jag kommer glömma vattna. Så jag beundrar dig :)

Kram, Carina

Veronica sa...

Din teater är verkligen super! Bra recensioner får den med andra ord :D

Annars så vet jag en annan som är skitbra på Auriklar ;) Jag kanske ska driva några åt dig och skicka?
;)

Sjysst med brandsprutan. Alla trädgårdar borde ha en!

Ska du åka till mässan? Vi ska dit på fredagen :)

Kraaam